Allegro REST API

gdzie?

Polska | polski | PLN
  • Informacje podstawowe
  • Główne procesy
  • Uwierzytelnianie i autoryzacja
  • Wzorzec Command
  • Glosariusz
  • Lista metod
  • Pierwsze kroki
  • Wystawianie oferty z produktem
  • Wystawianie i zarządzanie ofertą w serwisach zagranicznych
  • Zarządzanie ofertami
  • Oferty wielowariantowe
  • Pasuje do
  • Zarządzanie zgłoszeniami ofert do kampanii
  • Rabaty i promocje
  • Zamówienia
  • Wysyłam z Allegro
  • One Fulfillment by Allegro
  • Dyskusje
  • Konto i dane użytkownika
  • Centrum wiadomości
  • Sprawdzanie opłat
  • Wystawianie ogłoszeń
  • Publiczne oferty
FAQ
  • Aktualności
  • Changelog
Dokumentacja
Regulamin
Kontakt
  • Moje aplikacje
  • Moje aplikacje (sandbox)
  • Newsletter
  1. Allegro REST API
  2. FAQ

FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania REST API Allegro.


Limity i ograniczenia

Jakie są ograniczenia liczby sesji i zapytań w Allegro API?
toggle visibility

Naraz możesz mieć otwartych 20 sesji. W usłudze Allegro REST API (produkcyjnej oraz testowej) obowiązuje główny limit nakładany na Client ID (lub Sofware Statement ID w przypadku DCR) - 9000 zapytań na minutę.

Gdy przekroczysz limit:

  • na minutę zablokujemy twój Client ID,
  • zwrócimy odpowiedź ze statusem: 429 Too Many Requests.

Po tym czasie automatycznie przywrócimy dostęp do usługi dla twojego Client ID.

Dla niektórych zasobów stosujemy dodatkowe, niższe limity liczby żądań. W takich przypadkach informacje o dodatkowym limicie znajdziesz w opisie zasobu w dokumentacji REST API Allegro.

Dla wybranych zasobów REST API stosujemy także dodatkowy mechanizm, który ogranicza liczbę zapytań dla danego użytkownika (user.id). Wykorzystujemy algorytm Leaky Bucket. Gdy użytkownik przekroczy dozwoloną liczbę wywołań na minutę (RPM), wydłużamy czas odpowiedzi. W przypadku zbyt dużej liczby równoległych zapytań w imieniu tego samego użytkownika serwer odpowie błędem HTTP: 429 Too Many Requests. Więcej - w naszym poradniku.

Ile draftów ofert (szkiców) mogę maksymalnie posiadać na koncie?
toggle visibility

Maksymalnie możesz posiadać 20 000 draftów ofert.

Ile cenników dostawy maksymalnie mogę mieć na koncie?
toggle visibility

Maksymalnie możesz mieć 250 cenników dostawy. Raz dodany cennik możesz wielokrotnie edytować, ale nie możesz go usunąć.


Autoryzacja

Dlaczego otrzymuję komunikat “nie możemy wyświetlić strony” wraz z numerem błędu, gdy chcę uzyskać 10 sekundowy kod do autoryzacji?
toggle visibility

Upewnij się, że adres, który przekazujesz w redirect_uri jest taki sam, jak ten, który podałeś przy rejestracji aplikacji. Adresy przekierowań możesz sprawdzić oraz edytować na stronie https://apps.developer.allegro.pl/. Więcej - w naszym poradniku.

Dlaczego, kiedy próbuję uzyskać token, w odpowiedzi otrzymuję komunikat “An authorization code must be supplied”?
toggle visibility

Błąd wskazuje na to, że nieprawidłowo przekazujesz nazwę parametru code w URL, np.

https://allegro.pl/auth/oauth/token?grant_type=authorization_code&codee=385MTAI0BQ16ZXSPUQ33qCot27xqNH1j&redirect_uri=http://localhojst:8080/exhange_code

lub nie przekazujesz go w ogóle. Więcej - w naszym poradniku.

Dlaczego, gdy próbuję uzyskać token, w odpowiedzi otrzymuję komunikat “Full authentication is required to access this resource”?
toggle visibility

Upewnij się, że podajesz prawidłowy adres URL - https://allegro.pl/auth/oauth/token?grant_type=authorization_code&code={code}&redirect_uri={redirect_uri}. Więcej - w naszym poradniku.

W response otrzymuję status 401 Unauthorized / 403 Forbidden. Co może być przyczyną?
toggle visibility

Sprawdź, czy jesteś zautoryzowany jako sprzedawca, do którego należą oferty, zamówienia, etc. (w zależności z którego zasobu korzystasz). W tym celu rozkoduj swój token - wpisz w wyszukiwarce “decode jwt token” i na jednej z dostępnych stron zweryfikuj wartość user_name po wklejeniu swojego tokena.

Zweryfikuj, jakiego typu autoryzacji wymagamy, aby skorzystać z danego zasobu. Tę informację znajdziesz w naszej dokumentacji:

  • bearer-token-for-user - code lub device,
  • bearer-token-for-application - client_credentials.

Więcej - w naszym poradniku.

Dlaczego w response otrzymuję komunikat “Cannot convert access token to JSON”?
toggle visibility

Zweryfikuj, czy nie używasz tokena ze środowiska testowego na produkcyjnym lub odwrotnie. Więcej - w naszym poradniku.

W jakich sytuacjach Twój token może utracić ważność?
toggle visibility

Dzieje się tak w przypadku:

  • wylogowania się ze wszystkich urządzeń, np. poprzez zakładkę Logowanie i hasło,
  • zmiany hasła,
  • zmiany adresu e-mail,
  • blokady sprzedaży,
  • w wyniku przekroczenia liczby aktywnych sesji (max. 20 otwartych sesji dla jednego użytkownika).

Zamówienia

W odpowiedzi dla GET /order/events dla konkretnego zamówienia otrzymałem tylko jedno zdarzenie - READY_FOR_PROCESSING. Czy traktować to jako błąd?
toggle visibility

Nie, nie należy traktować tego jako błąd. Dla każdego zamówienia musi wystąpić przynajmniej jedno zdarzenie.

Otrzymałem dwa różne eventy READY_FOR_PROCESSING, jednak dotyczą tej samej płatności. Czy taka sytuacja jest normalna?
toggle visibility

Tak, możesz otrzymać kilka zdarzeń tego samego typu, dlatego zwróć uwagę na identyfikator zamówienia w obiekcie checkoutForm.

Czy zdarzenia mogą pojawić się w nieoczekiwanej kolejności, np. FILLED_IN otrzymam przed BOUGHT?
toggle visibility

Tak, możesz otrzymać eventy w różnej kolejności.

W dzienniku zdarzeń otrzymałem event FILLED_IN z konkretnym numerem zamówienia. Kiedy przekazuję ten numer w GET /order/checkout-forms/{id} w odpowiedzi otrzymuję status 404 z informacją, że nie znaleziono takiego zamówienia. Co się z nim z stało?
toggle visibility

Kupujący najprawdopodobniej wykonał oddzielne zakupy, a następnie łącznie je opłacił. Otrzymasz nowy event z nowym numerem zamówienia, a stare usuniemy. Aby zidentyfikować taką sytuację możesz oprzeć się na pojedynczym akcie zakupowym - lineItem.id (jeżeli jeden lineItem.id występuje w kilku zamówieniach oznacza to, że mamy do czynienia z połączeniem zakupów przez kupującego).

Otrzymałem zdarzenie READY_FOR_PROCESSING, więc przechodzę do procesowania zamówienia. Jak mogę rozpoznać, czy w miedzyczasie kupujący nie anulował zamówienia?
toggle visibility

Gdy zmieniasz status realizacji zamówienia za pomocą PUT /order/checkout-forms/{id}/fulfillment, wykorzystaj dodatkowy parametr checkoutForm.revision, który otrzymasz w odpowiedzi dla:

  • GET /order/events,
  • GET /order/checkout-forms,
  • GET /order/checkout-forms/{id}.

Zwracamy w nim informację o wersji zamówienia. Dzięki niemu będziesz pewien, że zmieniasz status realizacji zamówienia (“fulfillment.status”), którego dokładnie ta sama kopia znajduje się w Allegro.

np. PUT /order/checkout-forms/29738e61-7f6a-11e8-ac45-09db60ede9d6/fulfillment?checkoutForm.revision={revision}’

Czy jeśli dodam numer przesyłki za pomocą POST /order/checkout-forms/{id}/shipments status realizacji [zamówienia](https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia/) (“fulfillment.status”) zmieni się automatycznie na SENT?
toggle visibility

Status realizacji zamówienia zmieni się automatycznie, tylko wtedy, gdy sprzedawca korzysta z abonamentu i zaznaczy taką opcję w ustawieniach w zakładce Zamówienia. W pozostałych przypadkach musisz to wykonać ręcznie za pomocą PUT /order/checkout-forms/{id}/fulfillment.

Czy mogą wystąpić dwa różne zamówienia o tym samym checkout-form.id?
toggle visibility

Wartość checkout-form.id jest unikalna, nie wystąpią dwa różne zamówienia o tym samym id.

Jak mogę wyfiltrować zamówienia, do których przypisałem numery przesyłek, a do których nie?
toggle visibility

Skorzystaj w tym celu z parametru fulfillment.shipmentSummary.lineItemsSent. Znajdziesz w nim informację, czy do przedmiotów w zamówieniu dołączono numery przesyłek. Dostępne wartości określają przypisane numery przesyłek do:

  • ALL - wszystkich przedmiotów w zamówieniu,
  • SOME - przynajmniej jednego przedmiotu z zamówienia. Za pomocą GET /order/checkout-forms/{id}/shipments sprawdzisz przedmioty, do których dodałeś już numer.
  • NONE - żadnego przedmiotu z zamówienia,

np. GET /order/checkout-forms?fulfillment.shipmentSummary.lineItemsSent=ALL - zwróci zamówienia, gdzie dla wszystkich przedmiotów, które wchodzą w jego skład, dodano numer przesyłki.


Wystawianie i wznawianie ofert

Przy próbie aktywacji / wznowienia oferty otrzymuję błąd “You cannot schedule activating an offer in the past”. Co on oznacza?
toggle visibility

W polu scheduledFor przekazujesz datę z przeszłości. Aby wyeliminować ten błąd, podaj datę z przyszłości lub pozostaw to pole puste. Więcej - w naszym poradniku.

Jak mogę wystawić draft na podstawie aktywnej oferty?
toggle visibility

Jako sprzedawca, który wystawił tę ofertę, pobierz aktywną ofertę za pomocą GET /sale/offers/{offerId}. Prześlij całą pobraną strukturę poprzez POST /sale/offers z wyłączeniem:

  • numeru identyfikacyjnego oferty (“id”),
  • informacji, kiedy odbyła się ostatnia walidacja oferty (“validatedAt”),
  • daty utworzenia oferty (“createdAt”),
  • daty ostatniej aktualizacji oferty (updatedAt“)
  • obiektu “publication”.

Dzięki temu stworzysz nowy draft na podstawie danych z oferty, którą wcześniej pobrałeś. Więcej - w naszym poradniku.

Otrzymałem komunikat - “You cannot create new drafts - your account has exceeded the maximum number {maxInactiveOffers} of drafts.” Co powinienem zrobić?
toggle visibility

Otrzymałeś taki komunikat, ponieważ przekroczyłeś dostępny limit szkiców ofert (draftów), dotyczy to ofert z statusem INACTIVE - obecny limit to 20 000. Aby rozwiązać ten problem:

  • sprawdź aktualną liczbę draftów za pomocą GET /sale/offers?publication.status=INACTIVE,
  • usuń niepotrzebne za pomocą DELETE /sale/offers/{offerId}. Więcej - w naszym poradniku.
Ile ofert maksymalnie mogę aktywować lub zakończyć za pomocą PUT /sale/offer-publication-commands/{commandId}?
toggle visibility

Maksymalnie możesz aktywować lub zakończyć 1000 ofert.

Próbuję utworzyć draft oferty, jednak w odpowiedzi otrzymuję status 401 Unauthorized wraz z komunikatem “Empty user_name claim”. Co on oznacza?
toggle visibility

Posługujesz się tokenem uzyskanym w wyniku autoryzacji client_credentials, który nie posiada kontekstu użytkownika. Aby utworzyć draft oferty, musisz posiadać token wygenerowany przez code lub device flow.

Gdy tworzę ofertę za pomocą POST /sale/offers otrzymuję błąd 422. Co on oznacza?
toggle visibility

Upewnij się, że struktura twojego żądania jest prawidłowa i poprawnie przekazujesz wszystkie wartości. Przykładowy request znajdziesz w naszym poradniku.

Gdy próbuję aktywować oferty za pomocą PUT /sale/offer-publication-commands/{commandId}, w odpowiedzi otrzymuję same zera. Czy to prawidłowe zachowanie?
toggle visibility

Tak, dzieje się tak ponieważ ten zasób działa asynchronicznie. Aby sprawdzić szczegółowy status realizacji zadania, użyj GET /sale/offer-publication-commands/{commandId}/tasks.

W swoim żądaniu przesyłam uzupełnione pole location, jednak w odpowiedzi otrzymuję w nim wartość null. Co wykonuję nieprawidłowo?
toggle visibility

Upewnij się, że oprócz prawidłowo uzupełnionego pola location, przesyłasz także wartości dla delivery.shippingRates i sellingMode.

W odpowiedzi na żądanie otrzymuję błąd 422 wraz z komunikatem “Description images are not valid.”. Co on oznacza?
toggle visibility

Upewnij się, że linki do obrazków, które przesyłasz w sekcji description, prawidłowo przekazujesz także w sekcji images.

Gdy pobieram ofertę, otrzymuję błąd 404 Not Found. Co on oznacza?
toggle visibility

Oferta, którą próbujesz pobrać została:

  • zarchiwizowana - oferty przenosimy do archiwum po 60 dniach od zakończenia,
  • usunięta - jeśli szkic oferty nie był edytowany lub oferta nie była aktywowana w ciągu 60 dni,
  • nigdy nie istniała. W takim przypadku musisz utworzyć nową ofertę.
Gdy pobieram ofertę, otrzymuję błąd 403 Forbidden. Co on oznacza?
toggle visibility

Upewnij się, że jesteś zautoryzowany jako sprzedawca, do którego należy dana oferta. Możesz pobierać tylko swoje oferty. Rozkoduj swój token za pomocą jednego z darmowych narzędzi i zweryfikuj wartość w polu user_name.

Poprawnie pobieram ofertę za pomocą GET /sale/offers/{offerID}, jednak nie otrzymuję jej podczas żądania GET /sale/offers. Dlaczego tak się dzieje?
toggle visibility

Jest to prawidłowe zachowanie - taka sytuacja wystąpi, gdy sprzedawca ukryje ofertę przez stronę WWW Allegro.

Gdy próbuję zmienić dane w ofetach, np. cenę za pomocą PUT /sale/offer-price-change-commands/{commandId}, w odpowiedzi otrzymuję same zera. Czy to prawidłowe zachowanie?
toggle visibility

Tak, wszystkie zasoby do edycji wielu ofert jednocześnie działają asynchronicznie, dlatego aby sprawdzić szczegóły status operacji, użyj GET /sale/offer-price-change-commands/{commandId}/tasks.

Podczas edycji oferty za pomocą PUT /sale/offers/{offerID} otrzymuję błąd 422. Co on oznacza?
toggle visibility

Upewnij się, że struktura twojego żądania jest prawidłowa i poprawnie przekazujesz wszystkie wartości. Przykładowy request znajdziesz w naszym poradniku.

Czy, aby wprowadzić zmiany w ofercie muszę za każdym razem ją pobierać i wysyłać wszystkie dane, mimo że chcę zmienić tylko jedno pole?
toggle visibility

Nie, w takim przypadku skorzystaj z PATCH /sale/product-offers i w strukturze requestu przekaż tylko to pole, które chcesz zmodyfikować. Więcej na temat tego procesu znajdziesz w naszym poradniku.


Produktyzacja

Czy jest możliwe, że przy wyszukiwaniu produktu, jeśli podam numer EAN, otrzymam więcej niż jeden produkt?
toggle visibility

Tak, może wystąpić taki przypadek, gdyż:

  • np. przy niektórych laptopach może być jeden numer EAN, a laptopy będą się różniły specyfikacją techniczną np. wielkością dysku,
  • np. w modzie może być jeden EAN na wiele rodzajów kolorystycznych danej odzieży.

Dlatego identyfikujemy produkty nie tylko po EAN-ie, ale też po jego parametrach. Więcej - w naszym poradniku.

Dlaczego wystawianie ofert z produktem jest ważne?
toggle visibility

Od 1 sierpnia 2022 roku nowe oferty w wybranych działach wystawisz dopiero, gdy połączysz je z Katalogiem produktów. Na stronie allegro możesz sprawdzić jaki % ofert jest połączony z produktem.

Skorzystaj z dedykowanych zasobów do wystawiania ofert z produktem. Zastosowaliśmy tam szereg ułatwień, dzięki czemu w prostszy sposób możesz wystawić i edytować ofertę.

Na próbę wystawienia oferty, gdzie sam tworzę nowy produkt, w odpowiedzi dostaję “Existing Product related to submitted data was found. The provided category {przekazana kategoria} does not match the existing product category {kategoria z produktu}”. Co on oznacza?
toggle visibility

Komunikat oznacza, że na podstawie przekazanych danych odnaleźliśmy istniejący produkt w naszym Katalogui próbujemy uwzględnić go ofercie. Ponieważ występuje on w innej kategorii, odpowiadamy błędem. W takiej sytuacji możesz poprawić ID kategorii w swoim żądaniu lub - jeśli jesteś pewien, że Twoja kategoria jest prawidłowa - zgłosić sugestię zmiany danych w produkcie. Podobna sytuacja wystąpi, jeśli pojawi się rozbieżność w parametrach, zwrócimy wtedy komunikat: “The provided parameter Kod producenta value {przekazana wartość} does not match the existing parameter {wartość w produkcie}”.

Przy próbie utworzenia produktu otrzymuję komunikat “Niepoprawnie zdefininiowano values, valueIds lub rangeValue dla parametru {nazwa parametru}”. Co robię nie tak?
toggle visibility

W parametrze, w którym przekazałeś wartość w polu “value”, prawdopodobnie dodałeś również pustą tablicę w “valuesIds”. Usuń to pole lub przekaż null.

Przy próbie utworzenia oferty z produktem otrzymuję błąd “Given parameter id {parametr} should no have been passed as product parameter”. Co on oznacza?
toggle visibility

Wskazany parametr przekazujesz w sekcji produktowej (w “productSet.product.parameters”) zamiast w ofertowej (“parameters”). To, czy parametr jest produktowy czy ofertowy, sprawdzisz w odpowiedzi GET /sale/categories/{categoryID}/parameters w polu “options.describesProduct”.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym poradniku.

Czym są produkty tymczasowe?
toggle visibility

Produkty tymczasowe tworzymy automatycznie w wybranych kategoriach wyłącznie na podstawie ofert, w których sprzedawca dla parametru “Stan” wybrał wartość inną niż “Nowy” oraz nie przekazał wszystkich parametrów, które identyfikują produkt (lub dla przynajmniej jednego z nich wskazał wartość niejednoznaczną), czyli np. numeru katalogowego części.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszym newsie.

Czym są drafty produktów?
toggle visibility

Drafty produktów to produkty, które tworzymy po tym, gdy użytkownik strony WWW Allegro przekaże nam sugestię zmiany parametrów, które identyfikują produkt. Draft produktu może od razu zostać wykorzystany przez sprzedającego, aby połączyć z nim ofertę - dzięki temu nie musi czekać na weryfikację poprawności danych, aby móc wystawić ofertę. Aktualnie drafty utworzymy wyłącznie na podstawie zgłoszeń z naszej strony internetowej.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszym newsie.


Wielowariantowość

Czy do oferty wielowariantowej mogę dodać oferty, które składają się na inną, utworzoną przeze mnie wcześniej, ofertę wielowariantową?
toggle visibility

Nie, w takim przypadku otrzymasz błąd, który informuje o tym, że oferty znajdują się już w innej ofercie wielowariantowej. Możesz dodać pojedyncze oferty lub oferty, które wchodzą w skład automatycznie utworzonej oferty wielowariantowej.

Jak dodać oferty z utworzonej przeze mnie oferty wielowariantowej do innej, również utworzonej przeze mnie?
toggle visibility

W tym przypadku rozłącz jedną z ofert wielowariantowych za pomocą DELETE /sale/offer-variants/{setId}. Następnie użyj PUT sale/offer-variants/{setId} i dodaj do oferty wielowariantowej oferty, które przed chwilą rozłączyłeś.

Czy mogę utworzyć ofertę wielowariantową zanim oferty zostaną połączone automatycznie?
toggle visibility

Tak, pod warunkiem, że przed wysłaniem żądania zdążyliśmy przetworzyć informacje o nowych ofertach, decydujące o tym, że mogą zostać połączone według wskazanych parametrów. W przeciwnym wypadku otrzymasz błąd wraz z informacją, że trwa jeszcze przetwarzanie ofert, z których chciałeś utworzyć ofertę wielowariantową.

Czy mogę utworzyć ofertę wielowariantową przed aktywacją ofert?
toggle visibility

Nie, otrzymasz wtedy odpowiedź z błędem i informacją, że nie znaleziono ofert, które przekazałeś w strukturze. Oferty muszą być w statusie ACTIVE.

Nie zapisałem identyfikatora oferty wielowariantowej, którą utworzyłem. Czy i w jaki sposób mogę poznać jej identyfikator?
toggle visibility

Tak, możesz pobrać identyfikator takiej oferty. Skorzystaj w tym celu z parametru query dla zasobu GET /sale/offer-variants?query={query}. Jako wartość przekaż nazwę oferty wielowariantowej lub identyfikator jednej z ofert, która wchodzi w jej skład.

Co się stanie, jeśli zakończę ofertę, która wchodziła w skład oferty wielowariantowej, a następnie znów ją aktywuję?
toggle visibility

Oferta ponownie wejdzie w skład oferty wielowariantowej.

Dlaczego w odpowiedzi na GET /sale/offer-variants/{id} w niektórych przypadkach uwzględnione są zakończone oferty, a w innych nie?
toggle visibility

Nie zwracamy ofert zakończonych dla ofert wielowariantowych w kategoriach zarządzanych automatycznie - ich pełną listę można znaleźć w regulaminie. W pozostałych kategoriach oferty wielowariantowe są zarządzane ręcznie i dla nich zwracamy oferty zakończone.


Kampanie promocyjne i Program Allegro Ceny

Dlaczego moja oferta po dołączeniu do kampanii promocyjnej lub objęciu przez program Allegro Ceny po jakimś czasie przestała brać w niej udział?
toggle visibility

Aby Twoja oferta mogła brać udział w kampanii promocyjnej lub programie Allegro Ceny, który zarządza ceną oferty, konieczne jest, żeby Twój system integrujący nie zmieniał ceny ofert biorących udział w programie.

Gdzie mogę sprawdzić czy moja oferta jest w programie Allegro Ceny?
toggle visibility

Oferty przypisane do kampanii promocyjnej lub programu Allegro Ceny znajdziesz w poradniku kampanii.


Wysyłam z Allegro

Przy próbie utworzenia przesyłki w odpowiedzi dostaję błąd “Nie można użyć wybranej usługi ponieważ jest ona niezgodna z zamówioną przez kupującego metodą dostawy”. Co muszę zrobić?
toggle visibility

Upewnij się, że usługa dostawy, którą wybrałeś jest prawidłowa dla metody dostawy, którą wybrał kupujący. Szczegółowy podział usług na metody dostawy znajdziesz na naszej stronie. Miej także na uwadze, że ID usługi dostawy posiada różną wartość w zależności od konta.

Próbuję utworzyć nową przesyłkę, jednak w odpowiedzi otrzymuję błąd “Pickup name is required”. Przekazuję wartość w tym polu, dlaczego otrzymuję błąd?
toggle visibility

W tym polu wymagamy wartości, która składa się z dwóch osobnych wyrazów. Upewnij się, że przekazujesz ją właśnie w taki sposób.

Przy próbie utworzenia paczki otrzymuję w odpowiedzi komunikat “Opcja 'Inne dane na etykiecie' nie są dostępne dla wybranego przewoźnika”. Co on dokładnie oznacza?
toggle visibility

Taki komunikat otrzymasz, jeśli dla przesyłek Allegro One i Allegro One Kurier w polu “label.sender” przekażesz inne dane niż w polu “pickup”. W takim przypadku w polu “label.sender” przekaż wartość null.

Czy przez Wysyłam z Allegro mogę nadawać wielopaczki?
toggle visibility

Taką usługę wspiera tylko przewoźnik DPD. W pozostałych przypadkach każdą przesyłkę musisz utworzyć za pomocą osobnego, pojedynczego żądania.

Czy mogę pobierać historię statusów dla przesyłek nadanych w ramach Wysyłam z Allegro?
toggle visibility

Tak, zrobisz to za pomocą GET /order/carriers/{carrierId}/tracking?waybill={waybill}.


Środowisko testowe Sandbox

Czy moje konto z wersji produkcyjnej serwisu zadziała również na Sandboxie?
toggle visibility

Nie, Sandbox jest odrębnym środowiskiem, dlatego musisz założyć nowe konto.

Czy Sandbox jest płatny?
toggle visibility

Korzystanie z Sandboxa jest bezpłatne. Wszelkie naliczone opłaty uregulujesz za pomocą symulatora płatności.

Jak mogę odblokować konto, które zostało zablokowane w wyniku nieopłaconego rachunku?
toggle visibility

Wejdź w zakładkę Rozliczenia z Allegro i kliknij przycisk “Zapłać”, który znajduje się w sekcji “Bieżące Saldo”. Opłać rachunek za pomocą symulatora płatności - konto po kilku minutach zostanie odblokowane.

Czy dane kategorii i parametrów są zbieżne z wersją produkcyjną serwisu?
toggle visibility

Dane mogą się różnić - synchronizację kategorii i parametrów przeprowadzamy raz na kwartał.

Miałem wystawione oferty na Sandboxie, ale zostały usunięte. Dlaczego?
toggle visibility

Raz na kwartał, w związku z przeprowadzaną przez nas synchronizacją środowiska testowego z produkcyjnym, usuwamy wszystkie oferty z Sandboxa. Odpowiednio wcześniej informujemy o tym w newsach na naszej stronie.