Allegro REST API

gdzie?

Polska | polski | PLN
  • Pierwsze kroki
  • Informacje podstawowe
  • Główne procesy
  • Uwierzytelnianie i autoryzacja
  • Wzorzec Command
  • Glosariusz
  • Lista metod
  • Wystawianie oferty produktu
  • Serwisy zagraniczne Allegro
  • Zarządzanie ofertami
  • Oferty wielowariantowe
  • Pasuje do
  • Zarządzanie zgłoszeniami ofert do kampanii
  • Rabaty i promocje
  • Zamówienia
  • Wysyłam z Allegro
  • One Fulfillment by Allegro
  • Dyskusje
  • Konto i dane użytkownika
  • Centrum wiadomości
  • Sprawdzanie opłat
  • Wystawianie ogłoszeń
  • Publiczne oferty
FAQ
  • Aktualności
  • Changelog
Dokumentacja
Regulamin
Kontakt
  • Moje aplikacje
  • Moje aplikacje (sandbox)
  • Newsletter
  • API Status
  1. Allegro REST API
  2. FAQ

FAQ

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania REST API Allegro.


Limity i ograniczenia

Jakie są ograniczenia liczby sesji i zapytań w Allegro API?
toggle visibility

Naraz możesz mieć otwartych 20 sesji. W usłudze Allegro REST API (produkcyjnej oraz testowej) obowiązuje główny limit nakładany na Client ID (lub Sofware Statement ID w przypadku DCR) - 9000 zapytań na minutę.

Gdy przekroczysz limit:

  • na minutę zablokujemy twój Client ID,
  • zwrócimy odpowiedź ze statusem: 429 Too Many Requests.

Po tym czasie automatycznie przywrócimy dostęp do usługi dla twojego Client ID.

Dla niektórych zasobów stosujemy dodatkowe, niższe limity liczby żądań. W takich przypadkach informacje o dodatkowym limicie znajdziesz w opisie zasobu w dokumentacji REST API Allegro.

Dla wybranych zasobów REST API stosujemy także dodatkowy mechanizm, który ogranicza liczbę zapytań dla danego użytkownika (user.id). Wykorzystujemy algorytm Leaky Bucket. Gdy użytkownik przekroczy dozwoloną liczbę wywołań na minutę (RPM), wydłużamy czas odpowiedzi. W przypadku zbyt dużej liczby równoległych zapytań w imieniu tego samego użytkownika serwer odpowie błędem HTTP: 429 Too Many Requests. Więcej - w naszym poradniku.

Ile draftów ofert (szkiców) mogę maksymalnie posiadać na koncie?
toggle visibility

Maksymalnie możesz posiadać 20 000 draftów ofert.

Ile cenników dostawy maksymalnie mogę mieć na koncie?
toggle visibility

Maksymalnie możesz mieć 250 cenników dostawy. Raz dodany cennik możesz wielokrotnie edytować, ale nie możesz go usunąć.


Autoryzacja

Dlaczego otrzymuję komunikat “nie możemy wyświetlić strony” wraz z numerem błędu, gdy chcę uzyskać 10 sekundowy kod do autoryzacji?
toggle visibility

Upewnij się, że adres, który przekazujesz w redirect_uri jest taki sam, jak ten, który podałeś przy rejestracji aplikacji. Adresy przekierowań możesz sprawdzić oraz edytować na stronie https://apps.developer.allegro.pl/. Więcej - w naszym poradniku.

Dlaczego, kiedy próbuję uzyskać token, w odpowiedzi otrzymuję komunikat “An authorization code must be supplied”?
toggle visibility

Błąd wskazuje na to, że nieprawidłowo przekazujesz nazwę parametru code w URL, np.

https://allegro.pl/auth/oauth/token?grant_type=authorization_code&codee=385MTAI0BQ16ZXSPUQ33qCot27xqNH1j&redirect_uri=http://localhojst:8080/exhange_code

lub nie przekazujesz go w ogóle. Więcej - w naszym poradniku.

Dlaczego, gdy próbuję uzyskać token, w odpowiedzi otrzymuję komunikat “Full authentication is required to access this resource”?
toggle visibility

Upewnij się, że podajesz prawidłowy adres URL - https://allegro.pl/auth/oauth/token?grant_type=authorization_code&code={code}&redirect_uri={redirect_uri}. Więcej - w naszym poradniku.

W response otrzymuję status 401 Unauthorized / 403 Forbidden. Co może być przyczyną?
toggle visibility

Sprawdź, czy jesteś zautoryzowany jako sprzedawca, do którego należą oferty, zamówienia, etc. (w zależności z którego zasobu korzystasz). W tym celu rozkoduj swój token - wpisz w wyszukiwarce “decode jwt token” i na jednej z dostępnych stron zweryfikuj wartość user_name po wklejeniu swojego tokena.

Zweryfikuj, jakiego typu autoryzacji wymagamy, aby skorzystać z danego zasobu. Tę informację znajdziesz w naszej dokumentacji:

  • bearer-token-for-user - code lub device,
  • bearer-token-for-application - client_credentials.

Więcej - w naszym poradniku.

Dlaczego w response otrzymuję komunikat “Cannot convert access token to JSON”?
toggle visibility

Zweryfikuj, czy nie używasz tokena ze środowiska testowego na produkcyjnym lub odwrotnie. Więcej - w naszym poradniku.

W jakich sytuacjach Twój token może utracić ważność?
toggle visibility

Dzieje się tak w przypadku:

  • wylogowania się ze wszystkich urządzeń, np. poprzez zakładkę Logowanie i hasło,
  • zmiany hasła,
  • zmiany adresu e-mail,
  • blokady sprzedaży,
  • w wyniku przekroczenia liczby aktywnych sesji (max. 20 otwartych sesji dla jednego użytkownika).

Sytuacja dotyczy zarówno access_tokena, jak i refresh_tokena.


Zamówienia

W odpowiedzi dla GET /order/events dla konkretnego zamówienia otrzymałem tylko jedno zdarzenie - READY_FOR_PROCESSING. Czy traktować to jako błąd?
toggle visibility

Nie, nie należy traktować tego jako błąd. Dla każdego zamówienia musi wystąpić przynajmniej jedno zdarzenie.

Otrzymałem dwa różne eventy READY_FOR_PROCESSING, jednak dotyczą tej samej płatności. Czy taka sytuacja jest normalna?
toggle visibility

Tak, możesz otrzymać kilka zdarzeń tego samego typu, dlatego zwróć uwagę na identyfikator zamówienia w obiekcie checkoutForm.

Czy zdarzenia mogą pojawić się w nieoczekiwanej kolejności, np. FILLED_IN otrzymam przed BOUGHT?
toggle visibility

Tak, możesz otrzymać eventy w różnej kolejności.

W dzienniku zdarzeń otrzymałem event FILLED_IN z konkretnym numerem zamówienia. Kiedy przekazuję ten numer w GET /order/checkout-forms/{id} w odpowiedzi otrzymuję status 404 z informacją, że nie znaleziono takiego zamówienia. Co się z nim z stało?
toggle visibility

Kupujący najprawdopodobniej wykonał oddzielne zakupy, a następnie łącznie je opłacił. Otrzymasz nowy event z nowym numerem zamówienia, a stare usuniemy. Aby zidentyfikować taką sytuację możesz oprzeć się na pojedynczym akcie zakupowym - lineItem.id (jeżeli jeden lineItem.id występuje w kilku zamówieniach oznacza to, że mamy do czynienia z połączeniem zakupów przez kupującego).

Otrzymałem zdarzenie READY_FOR_PROCESSING, więc przechodzę do procesowania zamówienia. Jak mogę rozpoznać, czy w miedzyczasie kupujący nie anulował zamówienia?
toggle visibility

Gdy zmieniasz status realizacji zamówienia za pomocą PUT /order/checkout-forms/{id}/fulfillment, wykorzystaj dodatkowy parametr checkoutForm.revision, który otrzymasz w odpowiedzi dla:

  • GET /order/events,
  • GET /order/checkout-forms,
  • GET /order/checkout-forms/{id}.

Zwracamy w nim informację o wersji zamówienia. Dzięki niemu będziesz pewien, że zmieniasz status realizacji zamówienia (“fulfillment.status”), którego dokładnie ta sama kopia znajduje się w Allegro.

np. PUT /order/checkout-forms/29738e61-7f6a-11e8-ac45-09db60ede9d6/fulfillment?checkoutForm.revision={revision}’

Czy jeśli dodam numer przesyłki za pomocą POST /order/checkout-forms/{id}/shipments status realizacji zamówienia (“fulfillment.status”) zmieni się automatycznie na SENT?
toggle visibility

Status realizacji zamówienia zmieni się automatycznie, tylko wtedy, gdy sprzedawca korzysta z abonamentu i zaznaczy taką opcję w ustawieniach w zakładce Zamówienia. W pozostałych przypadkach musisz to wykonać ręcznie za pomocą PUT /order/checkout-forms/{id}/fulfillment.

Czy mogą wystąpić dwa różne zamówienia o tym samym checkout-form.id?
toggle visibility

Wartość checkout-form.id jest unikalna, nie wystąpią dwa różne zamówienia o tym samym id.

Jak mogę wyfiltrować zamówienia, do których przypisałem numery przesyłek, a do których nie?
toggle visibility

Skorzystaj w tym celu z parametru fulfillment.shipmentSummary.lineItemsSent. Znajdziesz w nim informację, czy do przedmiotów w zamówieniu dołączono numery przesyłek. Dostępne wartości określają przypisane numery przesyłek do:

  • ALL - wszystkich przedmiotów w zamówieniu,
  • SOME - przynajmniej jednego przedmiotu z zamówienia. Za pomocą GET /order/checkout-forms/{id}/shipments sprawdzisz przedmioty, do których dodałeś już numer.
  • NONE - żadnego przedmiotu z zamówienia,

np. GET /order/checkout-forms?fulfillment.shipmentSummary.lineItemsSent=ALL - zwróci zamówienia, gdzie dla wszystkich przedmiotów, które wchodzą w jego skład, dodano numer przesyłki.


Wystawianie i zarządzanie ofertami

Przy próbie aktywacji / wznowienia oferty otrzymuję błąd “You cannot schedule activating an offer in the past”. Co on oznacza?
toggle visibility

W polu scheduledFor przekazujesz datę z przeszłości. Aby wyeliminować ten błąd, podaj datę z przyszłości lub pozostaw to pole puste. Więcej - w naszym poradniku.

Otrzymałem komunikat - “You cannot create new drafts - your account has exceeded the maximum number {maxInactiveOffers} of drafts.” Co powinienem zrobić?
toggle visibility

Otrzymałeś taki komunikat, ponieważ przekroczyłeś dostępny limit szkiców ofert (draftów), dotyczy to ofert z statusem INACTIVE - obecny limit to 20 000. Aby rozwiązać ten problem:

  • sprawdź aktualną liczbę draftów za pomocą GET /sale/offers?publication.status=INACTIVE,
  • usuń niepotrzebne za pomocą DELETE /sale/offers/{offerId}. Więcej - w naszym poradniku.
Ile ofert maksymalnie mogę aktywować lub zakończyć za pomocą PUT /sale/offer-publication-commands/{commandId}?
toggle visibility

Maksymalnie możesz aktywować lub zakończyć 1000 ofert.

Próbuję utworzyć draft oferty, jednak w odpowiedzi otrzymuję status 401 Unauthorized wraz z komunikatem “Empty user_name claim”. Co on oznacza?
toggle visibility

Posługujesz się tokenem uzyskanym w wyniku autoryzacji client_credentials, który nie posiada kontekstu użytkownika. Aby utworzyć draft oferty, musisz posiadać token wygenerowany przez code lub device flow.

Gdy pobieram ofertę, otrzymuję błąd 404 Not Found. Co on oznacza?
toggle visibility

Oferta, którą próbujesz pobrać została:

  • zarchiwizowana - oferty przenosimy do archiwum po 60 dniach od zakończenia,
  • usunięta - jeśli szkic oferty nie był edytowany lub oferta nie była aktywowana w ciągu 60 dni,
  • nigdy nie istniała. W takim przypadku musisz utworzyć nową ofertę.
Gdy pobieram ofertę, otrzymuję błąd 403 Forbidden. Co on oznacza?
toggle visibility

Upewnij się, że jesteś zautoryzowany jako sprzedawca, do którego należy dana oferta. Możesz pobierać tylko swoje oferty. Rozkoduj swój token za pomocą jednego z darmowych narzędzi i zweryfikuj wartość w polu user_name.

Gdy próbuję zmienić dane w ofetach, np. cenę za pomocą PUT /sale/offer-price-change-commands/{commandId}, w odpowiedzi otrzymuję same zera. Czy to prawidłowe zachowanie?
toggle visibility

Tak, wszystkie zasoby do edycji wielu ofert jednocześnie działają asynchronicznie, dlatego aby sprawdzić szczegóły status operacji, użyj GET /sale/offer-price-change-commands/{commandId}/tasks.

Czy w zasobach /sale/product-offers mogę pobierać szczegóły ofert z konta powiązanego?
toggle visibility

Tak, możesz pobierać szczegóły ofert z konta powiązanego - wystarczy, że w nagłówku x-representative-of przekażesz identyfikator konta powiązanego.

Gdy próbuję aktywować oferty za pomocą PUT /sale/offer-publication-commands/{commandId}, w odpowiedzi otrzymuję same zera. Czy to prawidłowe zachowanie?
toggle visibility

Tak, dzieje się tak ponieważ ten zasób działa asynchronicznie. Aby sprawdzić szczegółowy status realizacji zadania, użyj GET /sale/offer-publication-commands/{commandId}/tasks.

Czy, aby wprowadzić zmiany w ofercie muszę za każdym razem ją pobierać i wysyłać wszystkie dane, mimo że chcę zmienić tylko jedno pole?
toggle visibility

Nie, w takim przypadku skorzystaj z PATCH /sale/product-offers i w strukturze requestu przekaż tylko to pole, które chcesz zmodyfikować. Więcej na temat tego procesu znajdziesz w naszym poradniku.

Czy jest możliwe, że przy wyszukiwaniu produktu, jeśli podam numer EAN, otrzymam więcej niż jeden produkt?
toggle visibility

Tak, może wystąpić taki przypadek, gdyż:

  • np. przy niektórych laptopach może być jeden numer EAN, a laptopy będą się różniły specyfikacją techniczną np. wielkością dysku,
  • np. w modzie może być jeden EAN na wiele rodzajów kolorystycznych danej odzieży.

Dlatego identyfikujemy produkty nie tylko po EAN-ie, ale też po jego parametrach. Więcej - w naszym poradniku.

Czym są produkty tymczasowe?
toggle visibility

Produkty tymczasowe tworzymy automatycznie w wybranych kategoriach wyłącznie na podstawie ofert, w których sprzedawca dla parametru “Stan” wybrał wartość inną niż “Nowy” oraz nie przekazał wszystkich parametrów, które identyfikują produkt (lub dla przynajmniej jednego z nich wskazał wartość niejednoznaczną), czyli np. numeru katalogowego części.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszym newsie.

Czym są drafty produktów?
toggle visibility

Drafty produktów to produkty, które tworzymy po tym, gdy użytkownik strony WWW Allegro przekaże nam sugestię zmiany parametrów, które identyfikują produkt. Draft produktu może od razu zostać wykorzystany przez sprzedającego, aby połączyć z nim ofertę - dzięki temu nie musi czekać na weryfikację poprawności danych, aby móc wystawić ofertę. Aktualnie drafty utworzymy wyłącznie na podstawie zgłoszeń z naszej strony internetowej.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszym newsie.

Jak wystawić licytację z opcją Kup Teraz?
toggle visibility

Jeśli chcesz wystawić taką ofertę wystarczy, że prześlesz w polu "format" wartość AUCTION i uzupełnisz pola:

  • startingPrice - cena początkowa
  • minimalPrice - cena minimalna. To pole nie jest wymagane.
Dlaczego wprowadziliśmy funkcję draftów?
toggle visibility

Dzięki draftom możesz przygotować zalążek oferty, na którym możesz pracować w innym terminie - np. gdy chcesz wypracować ostateczny kształt opisu. Możesz również od razu przygotować kompletny draft i opublikować ofertę w serwisie.

Dlaczego wprowadziliśmy osobny zasób dla cenników dostaw?
toggle visibility

Dzięki temu, że ceny wysyłki są niezależne od oferty i dzięki osobnemu zasobowi do cenników dostawy, będziesz mógł szybciej przeprowadzić hurtową edycję cen dostawy. Wystarczy, że wprowadzisz zmianę w cenniku dostawy, a koszt przesyłki zmieni się we wszystkich ofertach, do których przypiąłeś dany cennik. Takie rozwiązanie pozwoli dynamicznie reagować na zmiany cen u przewoźników.

Otrzymałem komunikat - ‘You cannot create new drafts - your account has exceeded the maximum number {maxInactiveOffers} of drafts.’ Co powinienem zrobić?
toggle visibility

Otrzymałeś taki komunikat, ponieważ przekroczyłeś dostępny limit szkiców ofert (draftów), dotyczy to ofert ze statusem “INACTIVE” - obecny limit to 20 000. Aby rozwiązać ten problem:

  • sprawdź aktualną liczbę draftów za pomocą GET /sale/offers?publication.status=INACTIVE
  • usuń niepotrzebne za pomocą DELETE /sale/offers/{offerId}}.
Gdy próbuję aktywować oferty za pomocą [PUT /sale/offer-publication-commands/{commandId}](/documentation/#operation/changePublicationStatusUsingPUT), w odpowiedzi otrzymuję same zera. Czy to prawidłowe zachowanie?
toggle visibility

Tak, dzieje się tak ponieważ ten zasób działa asynchronicznie. Aby sprawdzić szczegółowy status realizacji zadania, użyj GET /sale/offer-publication-commands/{commandId}/tasks.

W odpowiedzi na żądanie otrzymuję błąd 422 wraz z komunikatem ‘Description images are not valid.’. Co on oznacza?
toggle visibility

Upewnij się, że linki do obrazków, które przesyłasz w sekcji description, prawidłowo przekazujesz także w sekcji images.

Nie znalazłem odpowiedniego produktu, jak mogę powiązać ofertę z produktem, który w niej sprzedaję?
toggle visibility
  • Upewnij się, że podałeś odpowiednie i poprawne dane wejściowe w wywołaniu GET /sale/products.

  • Katalog produktów cały czas rozbudowujemy - powtórz wyszukiwanie za jakiś czas i sprawdź, czy produkt jest już dostępny.

  • Dodaj produkt przez POST /sale/product-proposals lub przy tworzeniu oferty za pomocą POST /sale/product-offers.

Co, jeśli przekażę inne wartości parametrów w ofercie niż otrzymałem dla produktu?
toggle visibility

Otrzymasz błąd w polu "validation", który wskaże wartość parametru oferty niezgodną z danymi produktu.

Czy sprzedawca może dane o produkcie pobrane z Allegro przez GET /sale/products/{productId} wykorzystać również w innych miejscach np w swoim sklepie?
toggle visibility

Nie - wynika to z praw autorskich do informacji zawartych w naszej bazie danych. Można je wykorzystać tylko i wyłącznie w serwisie Allegro.

Co, jeśli potrzebuję zmienić lub zaktualizować dane produktu?
toggle visibility

Zmiany w danych produktu możesz zgłosić przez formularz kontaktowy, lub za pomocą POST /sale/products/{productId}/change-proposals. Takie zgłoszenia są przez nas weryfikowane i - jeśli uznamy je za zasadne - odpowiednie zmiany wprowadzamy w danych produktu.

Czy mogę usunąć produkt?
toggle visibility

Nie, i nie planujemy takiej możliwości.

Chcę w ofercie prezentować tylko własne zdjęcia produktu. Co zrobić, aby nie pobierać zdjęć z Katalogu Produktów?
toggle visibility

Jeżeli chcesz, abyśmy nie zapisali w ofercie zdjęć produktu z Katalogu Produktów, przekaż pustą tablicę w polu "images" w obiekcie "productSet.product". Własne zdjęcia przekaż w tablicy "images" poza obiektem "productSet.product".

Czy podczas wystawiania oferty z produktem za pomocą /sale/product-offers mogę nadpisywać parametry produktu istniejącego w Katalogu Produktów?
toggle visibility

Możesz nadpisać tylko te parametry, które nie identyfikują produktu, czyli te, dla których zwracamy wartość false w polu "options.identifiesProduct" w odpowiedzi dla GET /sale/products/{productId}. Parametry, które identyfikują produkt muszą być zgodne z tymi zapisanymi w naszym Katalogu. Jeżeli uważasz, że dane produktu zapisane w naszym Katalogu Produktów nie są zgodne z rzeczywistością - możesz zaproponować zmianę w produkcie za pomocą GET /sale/products/{productId}/change-proposals.

Czy za pomocą /sale/product-offers mogę wystawić także ogłoszenia (oferty w kategoriach ogłoszeniowych)?
toggle visibility

Tak, jest to możliwe. Działa to tak samo, jak w przypadku /sale/offers:

  • utwórz najpierw draft ogłoszenia (oferta w statusie "INACTIVE"), zrobimy to od razu, jeżeli przekażesz w "sellingMode.format" wartość "ADVERTISEMENT", uzupełnij także wszystkie niezbędne parametry
  • przypisz pakiet ogłoszeniowy za pomocą PUT /sale/offer-classifieds-packages/{offer-id}
  • aktywuj ofertę, zmieniając jej status na "ACTIVE".

Serwisy Zagraniczne Allegro

Jeśli wystawiam ofertę na wielu serwisach dodatkowych, to czy w każdym przypadku mogę uwzględnić jeden, ten sam produkt, czy będzie on inny dla każdego serwisu?
toggle visibility

Identyfikator produktu zawsze będzie taki sam dla każdego z serwisów.

Czy mogę ustawić liczbę sztuk dostępnych przedmiotów osobno dla każdego z rynków? Np. 15 sztuk dla allegro.pl, a 5 sztuk dla allegro.cz?
toggle visibility

Nie, liczba sztuk to część wspólna dla wszystkich serwisów, w których wyświetlamy ofertę.

Czy jest możliwa sytuacja, gdzie dla jednego z serwisów dodatkowych otrzymam inne parametry niż dla serwisu bazowego?
toggle visibility

Nie, drzewo kategorii i parametry są wspólne dla wszystkich serwisów. Może jedynie wystąpić sytuacja, gdzie dana kategoria będzie wyłączona na jednym z serwisów, np. dozwolona prawnie jest sprzedaż produktu A w Polsce, ale w Czechach już nie.

Czy, gdy wystawiam ofertę np. na allegro.cz, mogę zamiast waluty w CZK określić ją w EUR?
toggle visibility

Nie, dokładną informację, w jakiej walucie musisz określić cenę w danym serwisie, zwracamy w odpowiedzi GET /marketplaces, w polu “marketplaces[].currencies.base”.

Zmieniłem cenę w serwisie dodatkowym, jednak nie otrzymałem eventu OFFER_PRICE_CHANGED w dzienniku ofertowym GET /sale/offer-events. Czy to zamierzone działanie?
toggle visibility

Tak, aktualnie zwracamy ten wpis tylko dla zmiany ceny oferty w serwisie bazowym.

Jakie przyczyny mogę otrzymać w dzienniku ofertowym GET /sale/offer-events w polu “refusalReasons”, jeśli oferta nie zakwalifikuje się do wyświetlenia w serwisie dodatkowym?
toggle visibility

Jeśli oferta nie zakwalifikuje się do wyświetlenia w serwisie dodatkowym zwrócimy jeden lub więcej z poniższych wpisów:

  • VQR001_CURRENCY_NOT_AVAILABLE - brak ceny w walucie serwisu dodatkowego,
  • VQR002_LANGUAGE_NOT_AVAILABLE - brak tłumaczenia opisu oferty,
  • VQR003_DELIVERY_TO_OPERATIONAL_COUNTRY_NOT_AVAILABLE - brak metody dostawy związanej z serwisem dodatkowym,
  • VQR006_TRANSLATION_PENDING - tłumaczenie w trakcie,
  • VQR007_CATEGORY_NOT_VISIBLE_IN_NAVIGATION_TREE - oferta wystawiona w niedostępnej kategorii w serwisie dodatkowym,
  • VQR008_OFFER_HAS_NO_PRODUCT - brak połączenia z Katalogiem Produktów,
  • VQR009_PRICE_IN_ADDITIONAL_MARKETPLACE_MISMATCH - zbyt duża różnica w cenie między serwisem bazowym a serwisem dodatkowym.
Czy w serwisach innych niż allegro.pl mogę utworzyć ofertę wielowariantową?
toggle visibility

Nie, oferty wielowariantowe wspieramy wyłącznie dla allegro.pl.

Czy jeśli wystawiam ofertę na dwóch różnych serwisach, to muszę przekazać opis w dwóch językach?
toggle visibility

Nie, wystarczy główny opis dla oferty w serwisie bazowym. Po naszej stronie automatycznie przetłumaczymy tytuł i opis dla serwisów dodatkowych.

Czy drzewo kategorii i parametrów mogę pobrać w innym języku niż polski?
toggle visibility

Tak, korzystając z nagłówka ‘Accept-Language’ można pobrać drzewo kategori i parametry i w jednym z danych języków: pl-PL, en-US, cs-CZ i uk-UA.

Czy istnieją środowiska testowe dla serwisów innych niż allegro.pl?
toggle visibility

Tak, udostępniamy środowiska testowe dla serwisów zagranicznych - allegro.xx.allegrosandbox.pl, gdzie "xx" to domena danego serwisu.

Próbuję wystawić ofertę na rynek zagraniczny, jednak w odpowiedzi otrzymuję “Platforms other than allegro.pl only support offers with a product linked”. Oferta wyświetla się prawidłowo na allegro.pl.
toggle visibility

Jednym z warunków, aby oferta była widoczna w serwisie dodatkowym, jest to, aby była połączona z produktem - wtedy, po spełnieniu pozostałych wymagań, będzie widoczna w serwisie dodatkowym.


Wielowariantowość

Czy do oferty wielowariantowej mogę dodać oferty, które składają się na inną, utworzoną przeze mnie wcześniej, ofertę wielowariantową?
toggle visibility

Nie, w takim przypadku otrzymasz błąd, który informuje o tym, że oferty znajdują się już w innej ofercie wielowariantowej. Możesz dodać pojedyncze oferty lub oferty, które wchodzą w skład automatycznie utworzonej oferty wielowariantowej.

Jak dodać oferty z utworzonej przeze mnie oferty wielowariantowej do innej, również utworzonej przeze mnie?
toggle visibility

W tym przypadku rozłącz jedną z ofert wielowariantowych za pomocą DELETE /sale/offer-variants/{setId}. Następnie użyj PUT sale/offer-variants/{setId} i dodaj do oferty wielowariantowej oferty, które przed chwilą rozłączyłeś.

Czy mogę utworzyć ofertę wielowariantową zanim oferty zostaną połączone automatycznie?
toggle visibility

Tak, pod warunkiem, że przed wysłaniem żądania zdążyliśmy przetworzyć informacje o nowych ofertach, decydujące o tym, że mogą zostać połączone według wskazanych parametrów. W przeciwnym wypadku otrzymasz błąd wraz z informacją, że trwa jeszcze przetwarzanie ofert, z których chciałeś utworzyć ofertę wielowariantową.

Czy mogę utworzyć ofertę wielowariantową przed aktywacją ofert?
toggle visibility

Nie, otrzymasz wtedy odpowiedź z błędem i informacją, że nie znaleziono ofert, które przekazałeś w strukturze. Oferty muszą być w statusie ACTIVE.

Nie zapisałem identyfikatora oferty wielowariantowej, którą utworzyłem. Czy i w jaki sposób mogę poznać jej identyfikator?
toggle visibility

Tak, możesz pobrać identyfikator takiej oferty. Skorzystaj w tym celu z parametru query dla zasobu GET /sale/offer-variants?query={query}. Jako wartość przekaż nazwę oferty wielowariantowej lub identyfikator jednej z ofert, która wchodzi w jej skład.

Co się stanie, jeśli zakończę ofertę, która wchodziła w skład oferty wielowariantowej, a następnie znów ją aktywuję?
toggle visibility

Oferta ponownie wejdzie w skład oferty wielowariantowej.

Dlaczego w odpowiedzi na GET /sale/offer-variants/{id} w niektórych przypadkach uwzględnione są zakończone oferty, a w innych nie?
toggle visibility

Nie zwracamy ofert zakończonych dla ofert wielowariantowych w kategoriach zarządzanych automatycznie - ich pełną listę można znaleźć w regulaminie. W pozostałych kategoriach oferty wielowariantowe są zarządzane ręcznie i dla nich zwracamy oferty zakończone.


Kampanie promocyjne i Program Allegro Ceny

Dlaczego moja oferta po dołączeniu do kampanii promocyjnej lub objęciu przez program Allegro Ceny po jakimś czasie przestała brać w niej udział?
toggle visibility

Aby Twoja oferta mogła brać udział w kampanii promocyjnej lub programie Allegro Ceny, który zarządza ceną oferty, konieczne jest, żeby Twój system integrujący nie zmieniał ceny ofert biorących udział w programie.

Gdzie mogę sprawdzić czy moja oferta jest w programie Allegro Ceny?
toggle visibility

Oferty przypisane do kampanii promocyjnej lub programu Allegro Ceny znajdziesz w poradniku kampanii.


Wysyłam z Allegro

Przy próbie utworzenia przesyłki w odpowiedzi dostaję błąd “Nie można użyć wybranej usługi ponieważ jest ona niezgodna z zamówioną przez kupującego metodą dostawy”. Co muszę zrobić?
toggle visibility

Upewnij się, że usługa dostawy, którą wybrałeś jest prawidłowa dla metody dostawy, którą wybrał kupujący. Szczegółowy podział usług na metody dostawy znajdziesz na naszej stronie. Miej także na uwadze, że ID usługi dostawy posiada różną wartość w zależności od konta.

Próbuję utworzyć nową przesyłkę, jednak w odpowiedzi otrzymuję błąd “Pickup name is required”. Przekazuję wartość w tym polu, dlaczego otrzymuję błąd?
toggle visibility

W tym polu wymagamy wartości, która składa się z dwóch osobnych wyrazów. Upewnij się, że przekazujesz ją właśnie w taki sposób.

Przy próbie utworzenia paczki otrzymuję w odpowiedzi komunikat “Opcja 'Inne dane na etykiecie' nie są dostępne dla wybranego przewoźnika”. Co on dokładnie oznacza?
toggle visibility

Taki komunikat otrzymasz, jeśli dla przesyłek Allegro One i Allegro One Kurier w polu “label.sender” przekażesz inne dane niż w polu “pickup”. W takim przypadku w polu “label.sender” przekaż wartość null.

Czy przez Wysyłam z Allegro mogę nadawać wielopaczki?
toggle visibility

Taką usługę wspiera tylko przewoźnik DPD. W pozostałych przypadkach każdą przesyłkę musisz utworzyć za pomocą osobnego, pojedynczego żądania.

Czy mogę pobierać historię statusów dla przesyłek nadanych w ramach Wysyłam z Allegro?
toggle visibility

Tak, zrobisz to za pomocą GET /order/carriers/{carrierId}/tracking?waybill={waybill}.

Ile znaków mogę przekazać w polach 'referenceNumber' oraz 'description'? Sprawdzałem dokumentację i nie widzę limitu znaków.
toggle visibility

Każdy operator logistyczny, który zapewnia usługi dostawy w ramach Wysyłam z Allegro posiada własne limity znaków, dlatego też nie możemy ich zamieścić w dokumentacji. Przygotowaliśmy tabelę, gdzie znajdziesz dokładną specyfikację pól.

Korzystam ze skanera do weryfikacji etykiet kurierskich. Dla przesyłek Allegro One zwracacie kod kreskowy przewoźnika - DPD lub UPS. Gdzie znajdę numer przesyłki przewoźnika, a nie numer trackingowy Allegro One zaczynający się od A....
toggle visibility

Pierwotny numer trackingowy zwracamy w polu "additionalProperties" w zasobie GET /shipment-management/shipments/{shipmentId}.

Podczas próby nadania przesyłki występuje błąd związany z kodem pocztowym ('Kod pocztowy odbiorcy jest niedostępny'), który wydaje się być prawidłowy.
toggle visibility

Sprawdź poprawność kodu pocztowego na stronie Poczty Polskiej.

Chcę nadać przesyłkę Allegro One, jednak dla wybranego punktu nadania otrzymuję komunikat 'Wybrany punkt nadania nie jest obsługiwany przez tego przewoźnika'
toggle visibility

W ramach Allegro One usługi kurierskie świadczy DPD i UPS. Musisz sprawdzić, czy dany punkt obsługuje wybranego kuriera. Skorzystaj z GET /order/carriers/ALLEGRO/points - w polu "carriers" znajdziesz listę obsługiwanych przewoźników.

Przygotowałem przesyłkę do nadania i w odpowiedzi otrzymałem komunikat błędu 'Kwota ubezpieczenia nie może być niższa niż kwota pobrania.'
toggle visibility

Sprawdź kwotę ubezpieczenia (pole "insurance.amount") - podana kwota musi być co najmniej równa kwocie pobrania (pole "cashOnDelivery.amount").

Próbuję nadać przesyłkę Allegro Paczkomaty InPost - w odpowiedzi otrzymuję komunikat błędu 'Wybrana metoda dostawy nie obsługuje tego zamówienia'
toggle visibility

Nie przekazujesz identyfikatora umowy własnej w polu "credentialsId".

Dla przesyłki pobraniowej otrzymałem komunikat 'Wybrana metoda dostawy nie wymaga podania numeru iban, wpłatę za przesyłki pobraniowe prześlemy na Twoje środki.'
toggle visibility

Dla wybranej metody dostawy środki w ramach pobrania (COD) otrzymasz na swoje subkonto w Allegro - Środki i historia operacji. Skorzystaj z GET /shipment-management/delivery-services by sprawdzić, czy dana metoda dostawy wymaga IBAN - pole "cashOnDelivery.forceRequireIban".

Korzystam z 'Allegro International Automaty Paczkowe Czechy' i dostaję błąd 'Waluta nie jest wspierana przez metodę dostawy'.
toggle visibility

Skorzystaj z GET /shipment-management/delivery-services i sprawdź, w jakiej walucie należy przekazać wartość ubezpieczenia - pole "insurance.currency".

Dla przesyłki 'Allegro One Box, One Kurier' otrzymałem błąd 'Kod pocztowy nadawcy znajduje się poza obszarem One Kuriera'.
toggle visibility

Sprawdź na stronie, czy kod pocztowy nadawcy obsługiwany jest w ramach sieci nadawczej Allegro One Kurier.


Środowisko testowe Sandbox

Czy moje konto z wersji produkcyjnej serwisu zadziała również na Sandboxie?
toggle visibility

Nie, Sandbox jest odrębnym środowiskiem, dlatego musisz założyć nowe konto.

Czy Sandbox jest płatny?
toggle visibility

Korzystanie z Sandboxa jest bezpłatne. Wszelkie naliczone opłaty uregulujesz za pomocą symulatora płatności.

Jak mogę odblokować konto, które zostało zablokowane w wyniku nieopłaconego rachunku?
toggle visibility

Wejdź w zakładkę Rozliczenia z Allegro i kliknij przycisk “Zapłać”, który znajduje się w sekcji “Bieżące Saldo”. Opłać rachunek za pomocą symulatora płatności - konto po kilku minutach zostanie odblokowane.

Czy dane kategorii i parametrów są zbieżne z wersją produkcyjną serwisu?
toggle visibility

Dane mogą się różnić - synchronizację kategorii i parametrów przeprowadzamy raz na kwartał.

Miałem wystawione oferty na Sandboxie, ale zostały usunięte. Dlaczego?
toggle visibility

Raz na kwartał, w związku z przeprowadzaną przez nas synchronizacją środowiska testowego z produkcyjnym, usuwamy wszystkie oferty z Sandboxa. Odpowiednio wcześniej informujemy o tym w newsach na naszej stronie.

Allegro

Serwisy Grupy Allegro

  • Allegro.cz
  • Allegro.sk
  • Allegro.hu
  • Mall.hr
  • Mimovrste.com
  • Onedelivery.cz
zamknij

Dostosuj ustawienia wyświetlania

ustawienia dotyczą tylko tej przeglądarki