14 września 2023
12 października 2023 wprowadzimy zmiany w zarządzaniu warunkami zwrotów
12 października 2023 wprowadzimy zmiany w zasobach, dzięki którym możesz zarządzać warunkami zwrotów.
Co zmienimy?
Gdy definiujesz warunki zwrotów, wskazujesz przy tym możliwość odstąpienia od umowy przez kupującego. Aktualnie możesz wybrać jedną z dwóch opcji:
- “FULL” - kupujący ma możliwość odstapienia od umowy,
- “RESTRICTED” - kupujący ma ograniczoną możliwość lub brak możliwości.
12 października dodamy nową opcję “DISABLED”, która będzie oznaczać brak możliwości, a wartość “RESTRICTED” będzie tym samym tożsama wyłącznie z ograniczoną możliwością.
Na skutek tej zmiany wprowadzimy nowe zależności, według których możesz wskazywać wartości w polu “restrictionCause” (typ ograniczenia możliwości odstąpienia od umowy przez konsumenta) oraz deklarować pozostałe pole. Szczegółowo obrazuje je poniższa tabela:
availability.range=RESTRICTED | availability.range=DISABLED | |
---|---|---|
restrictionCause (typ ograniczenia możliwości odstąpienia od umowy przez konsumenta) | availability.range=RESTRICTED SEALED_MEDIA, SEALED_ITEM_NO_RETURN_DUE_ HEALTH_OR_HYGIENE, INSEPARABLY_LINKED, NOT_RECORDED_DIGITAL_CONTENT |
availability.range=DISABLED CUSTOM_ITEM, SHORT_SHELF_LIFE, PRESS, MEDICINAL_PRODUCT, VALUE_DEPENDENT_ON_ FINANCIAL_MARKET |
withdrawalPeriod (czas na zwrot) | availability.range=RESTRICTED zaczniemy wymagać, minimum 14 dni |
availability.range=DISABLED pole nie będzie miało zastosowania w przypadku tej opcji, będziemy przyjmować wyłącznie null |
returnCost (kto pokrywa koszt przesyłki zwrotnej) | availability.range=RESTRICTED zaczniemy wymagać |
availability.range=DISABLED pole nie będzie miało zastosowania w przypadku tej opcji, będziemy przyjmować wyłącznie null |
address (adres do zwrotu) | availability.range=RESTRICTED zaczniemy wymagać |
availability.range=DISABLED pole będzie opcjonalne |
options (dodatkowe informacje) | availability.range=RESTRICTED bez zmian, pozostaną wymagane |
availability.range=DISABLED pole nie będzie miało zastosowania w przypadku tej opcji, będziemy przyjmować wyłącznie null |
Według powyższego, jeśli dla “availability.range” wskażesz “RESTRICTED”, ale jako “restrictionCause” wybierzesz wartość ze zbioru zarezerwowanego dla “DISABLED”, w takiej sytuacji zwrócimy kod błędu 422.
W dniu, w którym wdrożymy zmiany, zaktualizujemy informacje w naszym poradniku.
Jakich zasobów dotyczy zmiana?
Zmiana będzie miała wpływ na poniższe zasoby:
- POST /after-sales-service-conditions/return-policies,
- GET /after-sales-service-conditions/return-policies/{returnPolicyId},
- PUT /after-sales-service-conditions/return-policies/{returnPolicyId}.
Jak będzie wyglądać migracja danych dla istniejących warunków zwrotów?
W zależności od wybranego “restrictionCause” w istniejących warunkach, ustawimy wartość w polu “availability.range” - jako nowe “DISABLED” lub pozostawimy istniejące “RESTRICTED”.
Gdy zwrot jest ograniczony (“RESTRICTED”) uzupełnimy wymagane pola, które wcześniej mogły nie być zdefiniowane:
- “withdrawalPeriod” (czas na zwrot) - ustawimy 14 dni, jeśli wcześniej sprzedający zadeklarował krótszą liczbę dni,
- “returnCost” (koszt zwrotu pokrywa) - “BUYER” (kupujący),
- “address” (adres do zwrotu) - pobierzemy adres z ustawień konta
Gdy zwrot jest wyłączony (“DISABLED”) usuniemy wartości w polach “withdrawalPeriod”, “returnCost” oraz “options” (dodatkowe informacje).
Migrację zakomunikujemy sprzedawcom z odpowiednim wyprzedzeniem.