27 września 2024
22 października 2024 - wprowadzimy dodatkowy limit na zasobie /sale/product-offers/{offerId}
22 października 2024 wprowadzimy dodatkowy limit dostępnych requestów na minutę dla:
- GET /sale/product-offers/{offerId} - 3500 requestów na minutę,
- PATCH /sale/product-offers/{offerId} - 2500 requestów na minutę.
Powyższe limity dotyczą pojedynczego sprzedawcy, a nie aplikacji.
Po przekroczeniu limitu requesty będziemy odrzucali z błędem 429 Too Many Requests.
Jeśli korzystasz optymalnie z wymienionych zasobów, zmiana nie będzie miała większego wpływu na funkcjonowanie Twojej aplikacji.
Jak aplikacja powinna dostosować się do zmian?
Aplikacja powinna korzystać z zasobów w sposób jak najbardziej optymalny:
- używać ich wtedy, gdy jest to konieczne - modyfikować tylko te oferty, w których zaszły zmiany. Aplikacja może śledzić zmiany w ofercie za pomocą dziennika GET /sale/offer-events. Zwracamy tam m.in. takie eventy, jak np. “OFFER_PRICE_CHANGED” (zmiana ceny w ofercie) i “OFFER_STOCK_CHANGED” (zmiany liczby sztuk w ofercie). Dopiero po otrzymaniu przydatnej informacji, aplikacja powinna ponownie pobrać informacje o wskazanej ofercie;
- nie używać metody PATCH, jeśli w ofercie nie zaszły zmiany - może to sprawdzić za pomocą metody GET;
- weryfikować statusy odpowiedzi na PATCH, by mieć pewność, czy dany request się powiódł;
- rozproszyć ruch w ciągu całego dnia, zamiast wysyłać bardzo dużą liczbę żądań o konkretnych godzinach;
- w przypadku zmian w wielu ofertach, może korzystać z dedykowanych zasobów;
Aplikacja może także w zupełności zrezygnować z manualnego zarządzania ceną przez PATCH /sale/product-offers/{offerId} na rzecz nowej funkcjonalności, jaką są reguły cenowe. Dzięki nim możesz automatycznie zarządzać ceną zarówno na rynku bazowym, jak i rynkach zagranicznych. Udostępniamy reguły oparte o kurs wymiany oraz o najniższą cenę danego produktu na Allegro, które możesz dostosować do własnych potrzeb. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w poradniku.
Dlaczego wprowadzamy zmianę?
Dzięki niej poprawimy wydajność zasobów odpowiedzialnych za edycję i pobieranie informacji o pojedynczej ofercie. Chcemy zabezpieczyć je przed nieoczekiwanym wzrostem zapytań, w tym również nieoptymalnych działań ze strony zewnętrznych aplikacji, np. wielokrotne zmiany ceny na taką samą wartość.