15 września 2025
6 października 2025 włączymy walidację zaufanych elementów produktu
24 kwietnia 2025 w danych produktu dodaliśmy pole "trustedContent.paths", gdzie widoczne są elementy produktu, które są zaufane - czyli takie, których wartości pochodzą bezpośrednio od producenta, jego dystrybutora lub z innego wiarygodnego źródła. Od 6 października wprowadzimy wymóg korzystania z danych produktowych (parametrów, zdjęć, opisów i nazw) z zaufanych źródeł, a już od dziś umożliwimy pobranie informacji o tych elementach produktu, do których nie można zgłaszać sugestii zmiany.
Jakich zasobów dotyczy zmiana?
- GET /sale/products/{productId}
- GET /sale/products
- POST /sale/product-offers
- PATCH /sale/product-offers/{offerId}
- POST /sale/products/{productId}/change-proposals
Co zmienimy?
- 6 października 2025 uruchomimy walidację zaufanych elementów produktu - opis, zdjęcia, nazwa i parametry.
Na ścieżce /sale/products dodaliśmy pole "trustedContent.productPaths", dzięki któremu dowiesz się do jakich elementów produktu nie możesz zgłaszać sugestii:
"trustedContent": { "paths": ["description", "images", "name"] // elementy zaufane w produkcie - dla tych elementów nie możesz przekazać własnych wartości w ofercie "productPaths": ["description", "images", "name", "category"] // elementy zablokowane do zgłaszania sugestii }
Na środowisku Sandbox znajdziesz już wszystkie zmiany, które będą obowiązywały od 6 października 2025. Przykładowe produkty do testowania:
- d73b3e23-dcf1-4e70-b320-1fa73f5b3fb1
- 017bbfbd-56f0-47bb-974b-991b15323225
- 7aac5776-3629-4593-bf8e-110a68c8f12a
- 30f797d7-9f87-4f5f-b3a9-1c7b7ad06b0b
- 33571f6a-2c54-4f72-a376-b812ae38e8b7
- 4d857aa1-c207-4517-a71e-c5790e6e5d61
Warunki uruchomienia walidacji podczas wystawiania i edycji oferty:
- produkt przypisany do oferty zawiera zaufane dane w "trustedContent.paths" lub w przypadku parametrów wartość "true" dla flagi "parameters.options.isTrusted",
- w przypadku elementów z "trustedContent.paths" tylko dla ofert ze stanem "Nowy",
- oferta jest wystawiona na rynku bazowym "allegro-pl",
- oferta nie jest zestawem produktowym,
- podczas edycji PATCH /sale/product-offers/{offerId} podawane jest więcej elementów niż tylko cena i liczba przedmiotów.
Na co należy zwrócić uwagę?
- elementy zaufane zwracamy w "trustedContent.paths", a dla parametrów zwracamy flagę "isTrusted" zagnieżdżoną w "parameters.options",
- wszystkie oferty z produktami, które mają dane z zaufanego źródła muszą być w pełni zgodne z danymi produktowymi w naszym Katalogu, dlatego nie będziesz mógł podać własnych wartości dla elementów zaufanych takich jak opis, zdjęcia, nazwa i parametry. W innym wypadku otrzymasz błąd "ProductConstraintViolationException.TrustedDataIntegrity",
- zmiana dotyczy sprzedających, którzy wystawiają nowe i edytują trwające oferty z produktami, które mają zaufane dane.
- walidacja nie obejmie edycji liczby sztuk i ceny w ofercie - gdy w requeście PATCH /sale/product-offers/{offerId} podasz tylko dane do zmiany ceny lub stanu magazynowego, jak również skorzystasz z dedykowanych endpointów do edycji grupowej.
- sprzedający nie może zgłosić przez API sugestii (POST /sale/products/{productId}/change-proposal) do elementów które w produkcie będą zwracane w polu "trustedContent.productPaths", tak samo jak to jest w przypadku parametrów i wartości "true" dla flagi "parameters.options.isTrusted" - zwrócimy wtedy błąd "ParametersCannotBeModifiedException". Zmianę dla tych elementów można zgłosić jedynie przez formularz kontaktowy.
Dlaczego wprowadzamy zmiany?
Wprowadzamy tę zmianę, aby zapewnić spójność i integralność danych produktowych w Katalogu Produktów zarówno dla sprzedających (uproszczenie wystawiania ofert), jak i kupujących. W ofertach tych samych produktów będą się różnić tylko cena, stan magazynowy, metody dostawy i inne ustawienia ofertowe. Dzięki temu kupujący będą mogli skupić się na kluczowych aspektach oferty, takich jak cena, dostępność i opcje dostawy, co przełoży się na łatwiejszy wybór.
Poza tym chcemy by dane produktów na Allegro były spójne. Chcemy, aby informacje pochodzące z zaufanych źródeł były takie same w Katalogu Produktów i w ofertach. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko błędów. Proces wystawiania ofert będzie szybszy dla sprzedających. Kupujący będą mieli większe zaufanie do informacji o produktach.