16 kwietnia 2020
Anulowanie zamówień przez kupującego
Od 05.05.2020 kupujący będą mogli anulować zamówienie w ciągu 3 dni od daty zakupu. Udostępnimy taką opcję, gdy:
- sprzedawca posiada konto Firma;
- status realizacji zamówienia (“fulfillment.status”) jest inny niż “PROCESSING”, “READY_FOR_SHIPMENT”, “SENT”;
- sprzedawca nie dodał numeru przesyłki do zamówienia.
W związku z tym dla zasobów:
- GET /order/events - dodamy nowy typ eventu “BUYER_CANCELLED”. Jeżeli zobaczysz w dzienniku zdarzeń taki wpis, oznacza to, że kupujący zrezygnował z realizacji zamówienia.
Ważne! Zdarzenie “BUYER_CANCELLED” może pojawić się przed lub po READY_FOR_PROCESSING.
- GET /order/checkout-forms oraz GET /order/checkout-forms/{checkoutFormId} - dodamy nowy status zamówienia “CANCELLED”.
Jeżeli kupujący anulował zamówienie już opłacone, możesz zwrócić otrzymaną wpłatę za pomocą POST /payments/refunds. Dla niezrealizowanych zamówień możesz wystąpić o rabat transakcyjny przy użyciu POST /order/refund-claims.
Więcej informacji o anulowaniu zamówień znajdziesz na stronie dla sprzedających.