14 października 2024
Dodaliśmy zasoby do zarządzania danymi teleadresowymi producentów produktów wynikającymi z rozporządzenia GPSR
13 grudnia 2024 zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie Unii Europejskiej General Product Safety Regulation. Celem GPSR jest pokazanie kupującemu, skąd pochodzi produkt, który może kupić na Allegro.
Jakie zmiany wprowadziliśmy?
Udostępniliśmy nowe zasoby do zarządzania danymi teleadresowymi producentów produktów wynikającymi z rozporządzenia GPSR:
- POST /sale/responsible-producers - utwórz dane teleadresowe producenta,
- PUT /sale/responsible-producers/{id} - edytuj dane teleadresowe producenta,
- GET /sale/responsible-producers - pobierz listę danych producentów.
Więcej informacji o nowych zasobach znajdziesz w naszym poradniku.
Dodatkowo, dla:
dodaliśmy nowy obiekt "productSet.[].responsibleProducer", w którym wskażesz dane teleadresowe producenta produktu. Dla każdego produktu musisz wskazać osobne dane.
Przykładowy request:
{
"productSet": [
{
"responsibleProducer": {
"type": "ID", // typ identyfikatora, obecnie dostępna wartość: ID
"id": "12345678-9abc-def1-2345-6789abcdef12" // identyfikator danych producenta
},
...
}
],
...
}
Informacje o identyfikatorze danych producenta zwrócimy również, gdy skorzystasz z GET /sale/product-offers/{offerId}.
Przykładowy response:
...
"responsibleProducer": {
"id": "string" // identyfikator danych producenta
}
...
Informacje, jak przekazać nowe pole "responsibleProducer" podczas tworzenia oferty, znajdziesz w naszym poradniku.
Ważne! Pole “responsibleProducer” aktualnie jest opcjonalne. W dniu 13.12.2024 oznaczymy je jako obowiązkowe. Jednocześnie pole “responsiblePerson” (które wprowadziliśmy w lutym 2024) oznaczymy jako obowiązkowe, jeśli producent produktu jest spoza obszaru Unii Europejskiej.
Dlaczego wprowadziliśmy zmianę?
Wprowadziliśmy zmianę, aby dostosować Allegro do prawa Unii Europejskiej. GPSR, oprócz producentów, importerów, dystrybutorów, itd., nakłada nowe obowiązki na platformy internetowe umożliwiające sprzedaż na odległość. Platformy muszą dostosować i zorganizować swój interfejs w taki sposób, aby sprzedający mogli wypełnić swoje obowiązki wynikające z rozporządzenia.