24 kwietnia 2020
Kategorie i parametry - dodaj własną wartość do parametru słownikowego z wartością niejednoznaczną
Wartości niejednoznaczne parametru to wartości typu: “inne”, “pozostałe”, etc. np. “inna” w parametrze “Marka”. Identyfikator takiej wartości zwracamy w polu ‘ambiguousValueId’ w sekcji options w odpowiedzi dla GET /sale/categories/{categoryId}/parameters. Informowaliśmy o tym we wcześniejszym komunikacie.
Od dziś w wybranych kategoriach w API możesz zdefiniować własną wartość dla parametru z wartością niejednoznaczną. Możesz skorzystać z tej opcji, gdy wystawiasz bądź edytujesz ofertę i nie znajdziesz odpowiedniej wartości parametru. Dzięki temu zbierzemy propozycje brakujących wartości, zweryfikujemy je i uzupełnimy listę wartości danego parametru. W przyszłości uzupełnienie wartości będzie obowiązkowe, jeśli wybierzesz wartość niejednoznaczną parametru.
Na stronie dla sprzedających znajdziesz aktualną listę parametrów, do których możesz dodać własną wartość. Własne wartości parametrów na tę chwilę możesz dodać tylko przez API.
Aby dodać własną wartość, sprawdź wartość pola ambiguousValueId w wybranej kategorii za pomocą GET /sale/categories/{categoryId}/parameters:
{
"parameters": [
{
"id": "129033",
"name": "Marka",
"type": “dictionary”,
"required":true,
"unit": null,
"options": {
"variantsAllowed": false,
"variantsEqual": false,
"ambiguousValueId": "129033_13" -- id wartości niejednoznacznej,
w tym przypadku jest to wartość “inna”
},
...
}
Następnie, gdy tworzysz draft lub edytujesz ofertę, w sekcji parameters przekaż poniższą strukturę:
{
"id": "129033", -- id parametru
"valuesIds": [
"129033_13" -- id wartości niejednoznacznej
],
"values": [ "Nazwa brakującej marki" ], -- wartość, którą chcesz przekazać,
uzupełnij to pole.
"rangeValue": null
}
W przyszłości dodamy możliwość definiowania własnych wartości dla propozycji produktów - o wdrożeniu poinformujemy w osobnym komunikacie.