13 stycznia 2021
Kategorie i parametry - dodaliśmy dziennik zmian w kategoriach oraz zasób, dzięki któremu sprawdzisz przyszłe zdarzenia na parametrach
Udostępniliśmy dziś dwa nowe zasoby, które pozwolą ci śledzić zmiany w kategoriach i parametrach na naszej platformie:
- GET /sale/category-events - sprawdź zmiany w kategoriach, które wydarzyły się w ostatnich 3 miesiącach. Domyślnie w odpowiedzi otrzymasz listę 100 najstarszych zdarzeń. Za pomocą parametru from i ID danego zdarzenia możesz pobrać kolejną porcję danych. Aktualnie zwracamy 4 rodzaje zdarzeń:
- CATEGORY_CREATED - utworzyliśmy nową kategorię;
- CATEGORY_RENAMED - zmieniliśmy nazwę kategorii;
- CATEGORY_MOVED - przenieśliśmy kategorię w inne miejsce w drzewie kategorii, zmieniliśmy tym samym wartość parent.id danej kategorii;
- CATEGORY_DELETED - usunęliśmy kategorię, nie jest już dostępna. W swoich żądaniach użyj category.id widoczne w polu redirectCategory.
Przykładowy request:
curl -X GET
‘https://api.allegro.pl/sale/category-events’/
-H ‘Authorization: Bearer {token}’ /
-H ‘Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json’
Przykładowy response:
{
...
{
"id": "MTEzMjQzODU3NA", -- ID zdarzenia
"occurredAt": "2021-01-12T15:26:43.891Z", -- czas wystąpienia zdarzenia
"type": "CATEGORY_CREATED", -- typ zdarzenia
"category": { -- dane kategorii, której dotyczy
zdarzenie
"id": "165", -- ID kategorii
"name": "Smartphones and Cell Phones", -- nazwa kategorii
"parent": {
"id": "4" -- ID kategorii nadrzędnej
},
"leaf": false -- czy dana kategoria jest kategorią
najniższego rzędu
}
}
...
}
- GET /sale/category-parameters-scheduled-changes - sprawdź zmiany w parametrach, które zaplanowaliśmy na najbliższe 3 miesiące. Domyślnie w odpowiedzi otrzymasz listę 100 najwcześniej zaplanowanych zmian. Na tę chwilę zwracamy tylko jeden rodzaj zmiany - REQUIREMENT_CHANGE (dany parametr oznaczymy jako wymagany).
Uwaga! W wyjątkowych sytuacjach możemy zdecydować, aby nie wdrażać wybranych zaplanowanych zmian - np. jeżeli zrezygnujemy z oznaczenia danego parametru jako obowiązkowy. W takiej sytuacji dane zdarzenie usuniemy z odpowiedzi.
Możesz także wyfiltrować wyniki na podstawie daty, kiedy zaplanowaliśmy zmianę. Skorzystaj z poniższych filtrów, gdy chcesz sprawdzić, jakie zmiany zaplanowaliśmy w ostatnim czasie:
+ **scheduledAt.gte** - najwcześniejsza data, kiedy zaplanowaliśmy zmianę,
+ **scheduledAt.lte** - najpóźniejsza data, kiedy zaplanowaliśmy zmianę.np. żeby sprawdzić, jakie zmiany zaplanowaliśmy do dzisiaj, użyj żądania GET /sale/category-parameters-scheduled-changes?scheduledAt.lte=2021-01-13T23:59:59
Jeżeli chcesz sprawdzić, które parametry oznaczymy jako obowiązkowe w najbliższym czasie, użyj filtrów:
+ **scheduledFor.gte** - najwcześniejsza data planowanego uobowiązkowienia,
+ **scheduledFor.lte** - najpóźniejsza data planowanego uobowiązkowienia, nie może być większa niż 3 miesiące od bieżącej daty.np. żeby sprawdzić, które parametry oznaczymy jako obowiązkowe do końca lutego 2021, musisz sformułować żądanie GET /sale/category-parameters-scheduled-changes?scheduledFor.lte=2021-02-28T23:59:59Z.
Przykładowy request:
curl -X GET
‘https://api.allegro.pl/sale/category-parameters-scheduled-changes’/
-H ‘Authorization: Bearer {token}’ /
-H ‘Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json’
Przykładowy response:
{
...
{
"scheduledAt": "2021-01-12T15:26:43.891Z", -- data z przeszłości, kiedy
zaplanowaliśmy zmianę
"scheduledFor": "2021-02-14T15:26:43.891Z", -- data z przyszłości, na kiedy
planujemy wdrożyć zmianę
"type": "REQUIREMENT_CHANGE", -- rodzaj zmiany
"category": {
"id": "165" -- ID kategorii, w której znajduje się
parametr, którego dotyczy zmiana
},
"parameter": {
"id": "11323" -- ID parametru, którego dotyczy
zmiana
}
}
...
}
Więcej informacji o nowych zasobach znajdziesz w naszym poradniku.