12 maja 2023
Możemy otworzyć zamkniętą dyskusje
Głównym celem Dyskusji jest pomoc kupującemu w rozwiązaniu problemu, przy jednoczesnym wsparciu sprzedającego.
Od teraz, na prośbę kupującego, możemy otworzyć dyskusję ponownie. Oznacza to, że w dyskusji, w polu "status", po statusie CLOSED ponownie może wystąpić status ONGOING dla:
Aby ułatwić sprawdzenie statusu dyskusji, w GET /sale/disputes wprowadziliśmy nowy filtr "status", gdzie możesz przekazać wartości:
- ONGOING,
- UNRESOLVED,
- CLOSED.
Czas ponownego otwarcia dyskusji (ponowna zmiana statusu na ONGOING) jest także brany pod uwagę przy sortowaniu ich na liście dyskusji. Oznacza to, że data wiadomości otwierającej dyskusję zwrócona w "message.createdAt" nie ulegnie zmianie, natomiast sama dyskusja pozycjonowana będzie wyżej, zgodnie z datą ponownego otwarcia dyskusji.
Dlaczego wprowadziliśmy zmianę?
Chcemy zaspokoić potrzeby kupującego wobec sprzedającego przy rozstrzyganiu Dyskusji. Przy pojedynczym zamówieniu mogą wystąpić kolejne potrzeby i roszczenia kupujących. Dodatkowo, w określonych przypadkach, zaczęliśmy automatycznie zamykać dyskusje, dzięki czemu zmniejszamy wysiłek sprzedających w ich obsłudze. Wymaga to jednak, abyśmy umożliwili kupującemu ponowne otwarcie dyskusji.
Więcej o ponownym otwieraniu dyskusji możesz przeczytać na stronie dla sprzedających. O zarządzaniu dyskusjami za pomocą API Allegro przeczytasz w naszym poradniku.