Allegro REST API

gdzie?

Polska | polski | PLN
  • Pierwsze kroki
  • Informacje podstawowe
  • Główne procesy
  • Uwierzytelnianie i autoryzacja
  • Wzorzec Command
  • Glosariusz
  • Lista metod
  • Wystawianie oferty produktu
  • Serwisy zagraniczne Allegro
  • Zarządzanie ofertami
  • Oferty wielowariantowe
  • Pasuje do
  • Zarządzanie zgłoszeniami ofert do kampanii
  • Rabaty i promocje
  • Zamówienia
  • Wysyłam z Allegro
  • One Fulfillment by Allegro
  • Dyskusje
  • Konto i dane użytkownika
  • Centrum wiadomości
  • Sprawdzanie opłat
  • Wystawianie ogłoszeń
  • Publiczne oferty
FAQ
  • Aktualności
  • Changelog
Dokumentacja
Regulamin
Kontakt
  • Moje aplikacje
  • Moje aplikacje (sandbox)
  • Newsletter
  • API Status
  1. Allegro REST API
  2. Aktualności
  3. Nowe zasoby - Dyskusje

18 września 2018

Nowe zasoby - Dyskusje

Udostępniliśmy zasoby, które pozwolą ci korzystać z dyskusji za pomocą REST API na koncie zautoryzowanego sprzedawcy.

Przygotowaliśmy następujące metody:

  • GET /sale/disputes - chcę pobrać wszystkie dyskusje na danym koncie.
    • GET /sale/disputes?checkoutForm.id={checkoutForm.id} - chcę pobrać wszystkie dyskusje dla danego zamówienia.
    • GET /sale/disputes/{dispute.Id} - chcę pobrać szczegółowe informacje o danej dyskusji.
    • GET/sale/disputes/{dispute.Id}/messages - chcę pobrać wiadomości z dyskusji.
    • GET /sale/dispute-attachments/{attachment.Id} - chcę pobrać załącznik.
    • POST /sale/disputes/{dispute.id}/messages - chcę dodać wiadomość w dyskusji.
    • POST /sale/dispute-attachments/ - chcę dodać deklarację załącznika w dyskusji.
    • PUT https://upload.allegro.pl/dispute-attachments/{attachment.Id} - chcę dodać załącznik do dyskusji.
GET /sale/disputes

Ten zasób pozwoli ci, jako zalogowanemu sprzedawcy, pobrać wszystkie dyskusje na danym koncie. Aby zawęzić listę wyszukiwania, możesz skorzystać z parametrów:

  • limit by określić liczbę wiadomości na liście (min. 1, max. 100)
  • offset by wskazać miejsce, od którego chcesz pobrać kolejną porcję danych (min. 0).

Np. GET /sale/disputes?limit=4&offset=5

Przykładowy request:

curl -X GET \
  https://api.allegro.pl/sale/disputes \
  -H 'Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -H 'Authorization: Bearer {token}'

Przykładowy response:

{
    "disputes": [
        {
            "id": "a38812fa-6fef-4c9c-ac06-a0952b67ba78",       -- identyfikator danej dyskusji
            "subject": {
                "name": "przedmiot jest uszkodzony"             -- powód rozpoczęcia dyskusji, 
                                                                dostępne wartości             
            },
            "status": "ONGOING",                                -- status dyskusji, 
                                                                dostępne wartości: 
                                                                “ONGOING” (w toku), 
                                                                “CLOSED” (zakończona), 
                                                                “UNRESOLVED” (nierozwiązana)
            "buyer": {                                          
                "id": "3952032",                                -- identyfikator kupującego
                "login": "Buyer_login1"                         -- login kupującego
            },
            "checkoutForm": {
                "id": "31fc03c3-9ebc-11e8-8885-2bfbcd0aa7ab",   -- identyfikator zamówienia
                "createdAt": "2018-08-13T05:46:56.000Z"         -- data utworzenia zamówienia
            },
            "message": {                                        -- pierwsza wiadomość w dyskusji
                "id": "e75d97ba-18a7-4d1b-a7ee-d02ba1a21bba",   -- identyfikator wiadomości
                "text": "Niestety towar jest uszkodzony.",      -- treść wiadomości
                "attachment": {                                 -- załącznik w dyskusji
                    "fileName": "Zrzut ekranu.png",             -- nazwa pliku
                    "url": "https://upload.allegro.pl/sale/     -- adres pliku
dispute-attachments/731f2401-7b79-4212-be9e-591464526cfe"
                },
                "author": {
                    "login": "Buyer_login1",
                    "role": "BUYER"                             -- rola autora wiadomości: 
                                                                BUYER, ADMIN
                },
                "createdAt": "2018-09-14T06:34:24.258Z"         -- data utworzenia dyskusji
            },
            "messagesCount": 5                                  -- liczba wiadomości w dyskusji
        },
        {
            "id": "a6f45545-16a6-4ede-b689-aa105b184229",
            "subject": {
                "name": "przedmiot jest uszkodzony"
            },
            "status": "UNRESOLVED",
            "buyer": {
                "id": "42334554",
                "login": "Buyer_login2"
            },
            "checkoutForm": {
                "id": "3add96b0-734f-11e6-9999-2be182b71611",
                "createdAt": "2016-09-05T09:58:01.000Z"
            },
            "message": {
                "id": "8de2dd79-75c6-4f35-ba5f-5ddf2c4f699a",
                "text": "dostałem nadgryziony produkt",
                "author": {
                    "login": "Buyer_login2",
                    "role": "BUYER"
                },
                "createdAt": "2016-09-20T11:09:20.659Z"
            },
            "messagesCount": 6
        }
    ]
}
GET /sale/disputes?checkoutForm.id={checkoutForm.id}

Ten zasób pozwoli ci jako zalogowanemu sprzedawcy, pobrać dyskusję dla danego zamówienia. Nr zamówienia uzyskasz np. metodą GET /order/checkout-forms.

Przykładowy request:

curl -X GET \
  'https://api.allegro.pl/sale/disputes?checkoutForm.id=31fc03c3-9ebc-11e8-8885-2bfbcd0aa7ab' \
  -H 'Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -H 'Authorization: Bearer {token}'

Przykładowy response:

{
    "disputes": [
        {
            "id": "a38812fa-6fef-4c9c-ac06-a0952b67ba78",       -- identyfikator danej dyskusji
            "subject": {
                "name": "przedmiot jest uszkodzony"             -- powód rozpoczęcia dyskusji, 
                                                                dostępne wartości             
            },
            "status": "ONGOING",                                -- status dyskusji, 
                                                                dostępne wartości: 
                                                                “ONGOING” (w toku), 
                                                                “CLOSED” (zakończona), 
                                                                “UNRESOLVED” (nierozwiązana)
            "buyer": {                                          
                "id": "3952032",                                -- identyfikator kupującego
                "login": "Buyer_login1"                         -- login kupującego
            },
            "checkoutForm": {
                "id": "31fc03c3-9ebc-11e8-8885-2bfbcd0aa7ab",   -- identyfikator zamówienia
                "createdAt": "2018-08-13T05:46:56.000Z"         -- data utworzenia zamówienia
            },
            "message": {                                        -- pierwsza wiadomość w dyskusji
                "id": "e75d97ba-18a7-4d1b-a7ee-d02ba1a21bba",   -- identyfikator wiadomości
                "text": "Niestety towar jest uszkodzony.",      -- treść wiadomości
                "attachment": {                                 -- załącznik w dyskusji
                    "fileName": "Zrzut ekranu.png",             -- nazwa pliku
                    "url": "https://upload.allegro.pl/sale/     -- adres pliku
dispute-attachments/731f2401-7b79-4212-be9e-591464526cfe"
                },
                "author": {
                    "login": "Buyer_login1",
                    "role": "BUYER"                             -- rola autora wiadomości: 
                                                                BUYER, ADMIN
                },
                "createdAt": "2018-09-14T06:34:24.258Z"         -- data utworzenia dyskusji
            },
            "messagesCount": 5                                  -- liczba wiadomości w dyskusji
        }
    ]
}
GET /sale/disputes/{dispute.Id}

Ten zasób pozwoli ci jako zalogowanemu sprzedawcy pobrać informacje o danej dyskusji. {dispute.Id} to id dyskusji, które znajdziesz w zakładce Dyskusje lub pobierzesz metodą GET /sale/disputes.

Przykładowy request:

curl -X GET \
  https://api.allegro.pl/sale/disputes/a38812fa-6fef-4c9c-ac06-a0952b67ba78 \
  -H 'Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -H 'Authorization: Bearer {token}'

Przykładowy response:

{
    "id": "a38812fa-6fef-4c9c-ac06-a0952b67ba78",       -- identyfikator danej dyskusji
    "subject": {
        "name": "przedmiot jest uszkodzony"             -- powód rozpoczęcia dyskusji, 
                                                        dostępne wartości             
    },
    "status": "ONGOING",                                -- status dyskusji, dostępne wartości: 
                                                        “ONGOING” (w toku), “CLOSED” (zakończona), 
                                                        “UNRESOLVED” (nierozwiązana)
    "buyer": {                                          
        "id": "3952032",                                -- identyfikator kupującego
        "login": "Buyer_login1"                         -- login kupującego
    },
    "checkoutForm": {
        "id": "31fc03c3-9ebc-11e8-8885-2bfbcd0aa7ab",   -- identyfikator zamówienia
        "createdAt": "2018-08-13T05:46:56.000Z"         -- data utworzenia zamówienia
    },
    "message": {                                        -- pierwsza wiadomość w dyskusji
        "id": "e75d97ba-18a7-4d1b-a7ee-d02ba1a21bba",   -- identyfikator wiadomości
        "text": "Niestety towar jest uszkodzony.",      -- treść wiadomości
        "attachment": {                                 -- załącznik w dyskusji
            "fileName": "Zrzut ekranu.png",             -- nazwa pliku
            "url": "https://upload.allegro.pl/sale/     -- adres pliku
dispute-attachments/731f2401-7b79-4212-be9e-591464526cfe"
    },
    "author": {
        "login": "Buyer_login1",
        "role": "BUYER"                             -- rola autora wiadomości: 
                                                    BUYER, ADMIN
    },
    "createdAt": "2018-09-14T06:34:24.258Z"         -- data utworzenia dyskusji
    },
"messagesCount": 5                                  -- liczba wiadomości w dyskusji
}
GET/sale/disputes/{dispute.Id}/messages

Ten zasób pozwoli ci jako zalogowanemu sprzedawcy pobrać wszystkie wiadomości z dyskusji. Wiadomości zwracamy w kolejności od najnowszej do najstarszej.

Aby zawęzić listę wyszukiwania, możesz skorzystać z parametrów:

  • limit by określić liczbę wiadomości na liście (min. 1, max. 100)
  • offset by wskazać miejsce, od którego chcesz pobrać kolejną porcję danych (min. 0). Np. GET /sale/disputes/{dispute.Id}/messages?limit=4&offset=5

Przykładowy request:

curl -X GET \
  https://api.allegro.pl/sale/disputes/a38812fa-6fef-4c9c-ac06-a0952b67ba78/messages \
  -H 'Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -H 'Authorization: Bearer {token}'

Przykładowy response:

{
    "messages": [
        {
            "id": "657fc2c1-addf-416a-8129-e2b55740248b",   -- identyfikator wiadomości
            "text": "Vestibulum eu interdum ex, p...",      -- treść wiadomości
            "author": {
                "login": "Seller_login1",               -- login autora wiadomości
                "role": "SELLER"                            -- rola autora wiadomości:
                                                            BUYER, ADMIN, SELLER
            },
            "createdAt": "2018-09-14T06:36:55.332Z"         -- data utworzeia
        },
        {
            "id": "8586fa58-ff19-4713-8b3e-9c0c3ff73e1b",
            "text": "Lorem ipsum ...",
            "author": {
                "login": "Buyer_login1",
                "role": "BUYER"
            },
            "createdAt": "2018-09-14T06:36:40.100Z"
        },
        {
            "id": "3f730fe3-f2d4-4548-a722-b81c27acd282",
            "text": "Proszę o szczegóły...",
            "author": {
                "login": "Seller_login1",
                "role": "SELLER"
            },
            "createdAt": "2018-09-14T06:36:14.270Z"
        },
        {
            "id": "10d392e2-6ea7-4347-9baf-5fe54a9580e8",
            "text": "Czy mogę prosić o wymianę?",
            "author": {
                "login": "Buyer_login1",
                "role": "BUYER"
            },
            "createdAt": "2018-09-14T06:34:44.439Z"
        },
        {
            "id": "e75d97ba-18a7-4d1b-a7ee-d02ba1a21bba",
            "text": "Niestety towar jest uszkodzony.",
            "attachment": {                                 -- załącznik w dyskusji
                "fileName": "Zrzut ekranu.png",             -- nazwa pliku
                "url": "https://upload.allegro.pl/sale/     -- adres pliku
dispute-attachments/731f2401-7b79-4212-be9e-591464526cfe"
            },
            "author": {
                "login": "Buyer_login1",
                "role": "BUYER"
            },
            "createdAt": "2018-09-14T06:34:24.258Z"
        }
    ]
}
GET /sale/dispute-attachments/{attachment.Id}

Tym zasobem, jako zalogowany sprzedawca, pobierzesz załącznik z dyskusji. {attachment.Id} znajdziesz w danych o dyskusji - w polu attachment.

Przykładowy request:

curl -X GET \
  https://api.allegro.pl/sale/dispute-attachments/66377da8-eee2-4094-8dcf-3540e51c307f \
  -H 'Authorization: Bearer {token}'
POST /sale/disputes/{dispute.id}/messages

Tym zasobem, jako zalogowany sprzedawca, dodasz wiadomość w dyskusji. ID dyskusji uzyskasz w zakładce Dyskusje lub metodą GET /sale/disputes.

Wiadomość może mieć dwa typy:

  • REGULAR to standardowa wiadomość. Może zawierać tekst, załącznik lub oba.
  • END_REQUEST to odpowiednik opcji POPROŚ O ZAKOŃCZENIE DYSKUSJI.

Przykładowy request:

curl -X POST \
  https://api.allegro.pl/sale/disputes/a38812fa-6fef-4c9c-ac06-a0952b67ba78/messages \
  -H 'Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -H 'Authorization: Bearer {token}' \
  -H 'Content-Type: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -d '{
"text": "Lorem ipsum dolor sit amet,                -- wymagane (jeśli nie przesyłasz załącznika)
consectetur adipiscing elit.\n\n\n  
Pellentesque tincidunt, lacus nec interdum pellentesque.",
"attachment":{ 
    "id": "77b2f474-0b87-4b68-9297-56676bc84a6c"    -- wymagane (jeśli nie przesyłasz pola text);
                                                    id załącznika, który uzyskasz metodą
                                                    POST /sale/dispute-attachments/
},
"type": "REGULAR"                                   -- wymagane, typ wiadomości:
                                                    REGULAR i END_REQUEST
}'
Przykładowy response:

{
    "id": "962e051e-2509-4ccf-910d-5e5179b975b9",
    "text": "Lorem ipsum dolor sit amet, 
    consectetur adipiscing elit.\n\n\n  
    Pellentesque tincidunt, lacus nec interdum pellentesque.",
    "author": {
        "login": "Seller_login1",
        "role": "SELLER"
    },
    "createdAt": "2018-09-17T05:20:56.692Z"
}
POST /sale/dispute-attachments/

Tym zasobem, jako zalogowany sprzedawca, prześlesz deklarację załącznika, czyli zdefiniujesz jego rozmiar i nazwę. W odpowiedzi otrzymasz:

  • w nagłówku (header) - Location, która zawiera url https://upload.allegro.pl/sale/dispute-attachments/{attachmentId}, na który wyślesz załącznik metodą PUT na zasobie https://upload.allegro.pl/dispute-attachments/{attachmentId}
  • w body - id do załącznika {attachmentId}.

Przykładowy request:

curl -X POST \
  https://api.allegro.pl/sale/dispute-attachments \
  -H 'Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -H 'Authorization: Bearer {token}' \
  -H 'Content-Type: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -d '{
    "size": 2549,                           -- wymagane, rozmiar pliku
    "fileName": "Zrzut_ekranu.png"          -- wymagane, nazwa pliku
}'

Przykładowy response:

{
    "id": "77b2f474-0b87-4b68-9297-56676bc84a6c"
}
PUT https://upload.allegro.pl/sale/dispute-attachments/{attachment.Id}

Tym zasobem, jako zalogowany sprzedawca, prześlesz załącznik na nasze serwery. W wywołaniu podaj id załącznika {attachmentId}. {attachmentId} otrzymałeś metodą POST /sale/dispute-attachments. Jako content-type podaj rodzaj pliku jaki chcesz dodać:

  • image/png
  • image/gif
  • image/bmp
  • image/tiff
  • image/jpeg
  • application/pdf

Przykładowy request:

curl -X PUT \
  https://upload.allegro.pl/sale/dispute-attachments/66377da8-eee2-4094-8dcf-3540e51c307f \
  -H 'Accept: application/vnd.allegro.public.v1+json' \
  -H 'Authorization: Bearer {token}' \
  -H 'Content-Type: image/png'
Allegro

Serwisy Grupy Allegro

  • Allegro.cz
  • Allegro.sk
  • Allegro.hu
  • Mall.hr
  • Mimovrste.com
  • Onedelivery.cz
zamknij

Dostosuj ustawienia wyświetlania

ustawienia dotyczą tylko tej przeglądarki