Allegro REST API

gdzie?

Polska | polski | PLN
  • Pierwsze kroki
  • Informacje podstawowe
  • Główne procesy
  • Uwierzytelnianie i autoryzacja
  • Wzorzec Command
  • Glosariusz
  • Lista metod
  • Wystawianie oferty produktu
  • Serwisy zagraniczne Allegro
  • Zarządzanie ofertami
  • Oferty wielowariantowe
  • Pasuje do
  • Zarządzanie zgłoszeniami ofert do kampanii
  • Rabaty i promocje
  • Zamówienia
  • Wysyłam z Allegro
  • One Fulfillment by Allegro
  • Dyskusje i reklamacje
  • Konto i dane użytkownika
  • Centrum wiadomości
  • Sprawdzanie opłat
  • Wystawianie ogłoszeń
  • Publiczne oferty
FAQ
  • Aktualności
  • Changelog
Dokumentacja
Regulamin
Kontakt
  • Moje aplikacje
  • Moje aplikacje (sandbox)
  • Newsletter
  • API Status
  1. Allegro REST API
  2. Aktualności
  3. Udostępniliśmy nowe zasoby do zarządzania dyskusjami i reklamacjami

24 czerwca 2025

Udostępniliśmy nowe zasoby do zarządzania dyskusjami i reklamacjami

Od 1 lipca wprowadzimy ujednolicone zasady reklamacji towarów w ramach Polityki Reklamacji i Zwrotów. To oznacza, że zmieni się również proces dyskusji i reklamacji. Ich rozpatrywanie będzie dla kupujących bardziej przejrzyste, natomiast dla sprzedających - szybsze i czytelniejsze.

Jakie zmiany wprowadziliśmy?

Od dziś skorzystasz z nowych zasobów do zarządzania zarówno dyskusjami, jak i reklamacjami:

  • GET /sale/issues - pobierz wszystkie dyskusje i reklamacje,
  • GET /sale/issues/{issueId} - pobierz szczegółowe informacje o dyskusji/reklamacji,
  • GET /sale/issues/{issueId}/chat - pobierzesz wszystkie wiadomości z dyskusji/reklamacji,
  • POST /sale/issues/{issueId}/message - dodaj nową wiadomość w dyskusji/reklamacji, w tym wiadomość o sposobie odbioru produktu od kupującego
  • POST /sale/issues/{issueId}/status - zmień status reklamacji, zaakceptuj roszczenie klienta, zmień rozwiązanie lub odrzuć roszczenie
  • POST /sale/issues/attachments - prześlij deklarację załącznika,
  • PUT /sale/issues/attachments/{attachmentId} - prześlij załącznik na nasze serwery,
  • GET /sale/issues/attachments/{attachmentId} - pobierz załącznik z dyskusji/reklamacji.

Wszystkie zasoby dostępne są w wersji beta.v1. Podczas korzystania z nich, w nagłówku Accept przekazuj “application/vnd.allegro.beta.v1+json”.

Co musisz wiedzieć?

  1. Do końca września 2025 dotychczasowe zasoby na ścieżce /sale/disputes przestaną być kompatybilne z nowym procesem reklamacyjnym i dyskusyjnym - nie obsłużysz nimi reklamacji, w tym:

    • nie pobierzesz szczegółowych informacji dotyczących złożonych reklamacji,
    • nie zmienisz statusu reklamacji, w tym:
      • nie zaakceptujesz roszczenia klienta,
      • nie odrzucisz go,
      • nie zmienisz rozwiązania.
  2. Zasoby na ścieżce /sale/disputes oznaczyliśmy jako deprecated i w przyszłości całkowicie je usuniemy.

Zadbaj o to, aby do końca września 2025 Twoje oprogramowanie korzystało już z odpowiedników tych zasobów na ścieżce /sale/issues:

Opis endpointu Endpoint, który usuniemy Odpowiednik endpointu
Pobierz wszystkie dyskusje i reklamacje
Endpoint, który usuniemy
GET /sale/disputes
Odpowiednik endpointu
GET /sale/issues
Pobierz szczegółowe informacje o dyskusji/reklamacji
Endpoint, który usuniemy
GET /sale/disputes/{disputeId}
Odpowiednik endpointu
GET /sale/issues/{issueId}
Pobierz wszystkie wiadomości z dyskusji/reklamacji
Endpoint, który usuniemy
GET/sale/disputes/{disputeId}/messages
Odpowiednik endpointu
GET /sale/issues/{issueId}/chat
Dodaj nową wiadomość w dyskusji/reklamacji, w tym wiadomość o sposobie odbioru produktu od kupującego
Endpoint, który usuniemy
POST /sale/disputes/{disputeId}/messages
Odpowiednik endpointu
POST /sale/issues/{issueId}/message
Prześlij deklarację załącznika
Endpoint, który usuniemy
POST /sale/dispute-attachments
Odpowiednik endpointu
POST /sale/issues/attachments
Prześlij załącznik na nasze serwery
Endpoint, który usuniemy
PUT /sale/dispute-attachments/{attachmentId}
Odpowiednik endpointu
PUT /sale/issues/attachments/{attachmentId}
Pobierz załącznik z dyskusji/reklamacji
Endpoint, który usuniemy
GET /sale/dispute-attachments/{attachmentId}
Odpowiednik endpointu
GET /sale/issues/attachments/{attachmentId}
Zmień status reklamacji, zaakceptuj roszczenie klienta, zmień rozwiązanie lub odrzuć roszczenie; nowy endpoint dostępny tylko dla reklamacji
Endpoint, który usuniemy
Odpowiednik endpointu
POST /sale/issues/{issueId}/status

Więcej informacji o zasobach /sale/issues znajdziesz w naszym poradniku.

Allegro

Serwisy Grupy Allegro

  • Allegro.cz
  • Allegro.sk
  • Allegro.hu
  • Mall.hr
  • Mimovrste.com
  • Onedelivery.cz

Dostosuj ustawienia wyświetlania

ustawienia dotyczą tylko tej przeglądarki