17 maja 2022
Usprawniliśmy wyszukiwanie produktów w naszym Katalogu
Wprowadziliśmy dziś zmiany w:
dzięki którym precyzyjniej wyszukasz i wskażesz produkt, którego ofertę sprzedaży chcesz wystawić.
Co zmieniliśmy?
W zasobie /sale/products dodaliśmy nowy parametr wyszukiwania - mode, dzięki któremu, w połączeniu z parametrem phrase, możesz doprecyzować, czy podana przez Ciebie fraza to GTIN lub MPN (numer katalogowy nadany przez producenta). Pozwoli nam to lepiej dopasować wynik wyszukiwania. Wskaż w takim przypadku odpowiednią wartość:
- GTIN - wyszukamy produkty, biorąc pod uwagę tylko przypisane do nich numery GTIN, np. EAN, ISBN, UPC;
- MPN - wyszukamy produkty, biorąc pod uwagę tylko przypisane do nich numery katalogowe producenta, np. w parametrze “Numer katalogowy części”.
Jeśli w parametrze phrase wskazujesz nazwę produktu, pozostaw mode puste.
Jeśli do tej pory wyszukiwałeś produkty za pomocą parametru EAN w następujący sposób: GET /sale/products?ean={EAN}, zmień wywołanie na GET /sale/products?phrase={EAN}&mode=GTIN.
W zasobach /sale/product-offers i /sale/product-offers/{offerId} dodaliśmy nowe pole - productSet.product.idType. Ma ono zbliżone zastosowanie do parametru mode - sprecyzujesz w nim, czy podana przez Ciebie wartość w polu productSet.product.id to GTIN lub MPN, dzięki czemu przypiszemy do oferty najbardziej odpowiedni produkt. Wartości, które możesz przekazać, to:
- GTIN - wyszukamy produkty, biorąc pod uwagę tylko przypisane do nich numery GTIN;
- MPN - wyszukamy produkty, biorąc pod uwagę tylko przypisane do nich numery katalogowe producenta, np. w parametrze “Numer katalogowy części”.
Jeśli w polu productSet.product.id wprowadzisz:
- UUID, który otrzymałeś w odpowiedzi dla GET /sale/products, to nie musisz przekazywać żadnej wartości w polu productSet.product.idType;
- EAN z pudełka produktu, który chcesz wystawić, ustaw opcjonalnie w polu productSet.product.idType wartość “GTIN”;
- np. numer katalogowy części lub kod produktu, itp. (MPN), ustaw w polu productSet.product.idType wartość “MPN”; Pozwoli nam to lepiej dopasować produkt do oferty, jeśli produkt istnieje już w naszym Katalogu.
Dlaczego wprowadziliśmy zmianę?
Zależy nam na tym, aby oferty były połączone z właściwymi produktami. Dzięki nowym funkcjom znacznie zminimalizujesz sytuacje, w których błędnie połączymy ofertę. Za pomocą parametru mode i pola idType doprecyzujesz, jakiego dokładnie produktu szukasz i tym samym w odpowiedzi uzyskasz najbardziej trafny wynik z naszego Katalogu.
Jakie planujemy kolejne zmiany?
Na początku sierpnia 2022 usuniemy parametr ean z zasobu /sale/products. Analogiczne wyniki uzyskasz, jeśli skorzystasz z parametru phrase. Zaimplementuj w swojej aplikacji obsługę parametru mode, aby użytkownicy mogli jak najprecyzyjniej wyszukać odpowiednie produkty.