12 kwietnia 2022
Wprowadzimy nowe opcje odmowy zwrotu środków w zwrotach klienckich
W drugiej połowie kwietnia udostępnimy nowe opcje odmowy zwrotu środków w zwrotach klienckich. Dzięki temu proces zwrotów będzie bardziej przejrzysty, natomiast kupujący otrzymają czytelny powód odmowy.
Jak to działa obecnie?
Za pomocą POST /order/customer-returns/{customerReturnId}/rejection odmówisz kupującemu zwrotu wpłaty. Aby to zrobić, w polu “reason” musisz przekazać powód odmowy zwrotu.
Jakie zmiany wprowadzimy?
Dla POST /order/customer-returns/{customerReturnId}/rejection udostępnimy dodatkowe pole “code”, które przyjmuje następujące wartości:
- REFUND_REJECTED - zwrot został odrzucony,
- NEW_ITEM_SENT - nowy towar został już wysłany,
- ITEM_FIXED - towar został naprawiony,
- MISSING_PART_SENT - brakująca część została wysłana.
Jeśli w polu “code” przekażesz wartość REFUND_REJECTED - w polu "reason" uzasadnij odmowę zwrotu środków.
Przykładowy request:
curl -X POST \
‘https://api.allegro.pl/order/customer-returns/832a97f6-ac80-428c-ac32-b96e6592f0e7/rejection’ \
-H ‘Authorization: Bearer {token}’ \
-H ‘Accept: application/vnd.allegro.beta.v1+json’ \
-H ‘Content-Type: application/vnd.allegro.beta.v1+json’ \
-d ‘{
"rejection": {
"reason": "Przedmiot jest uszkodzony.",
"code": "REFUND_REJECTED"
}
}’
Przykładowy response:
{
…
"rejection": {
"reason": "Przedmiot jest uszkodzony.",
"code": "REFUND_REJECTED",
"createdAt": "2022-04-06T09:36:57.663+01:00"
}
}
Więcej informacji na temat odmowy zwrotu środków znajdziesz w naszym poradniku.