25 marca 2024
Wyszukiwanie i tworzenie produktów - wprowadziliśmy zmiany związane ze statusem produktów
Dodaliśmy dziś informację o statusie produktu w zasobach związanych z wyszukiwaniem i tworzeniem produktów oraz zmieniliśmy logikę, kiedy dany status wystąpi.
Jak to wyglądało do tej pory?
Informację o statusie produktu prezentowaliśmy wyłącznie w:
- POST /sale/product-offers - utwórz nową ofertę z produktem,
- PATCH /sale/product-offers/{offerId} - edytuj ofertę,
- GET /sale/product-offers/{offerId} - pobierz dane oferty.
W polu “productSet.product.publication.status” zwracaliśmy jedną z wartości, gdzie:
- “PROPOSED” - oznaczało, że utworzyliśmy nową propozycję produktu i powiązaliśmy z nią ofertę;
- “LISTED” - wskazywało, że zidentyfikowaliśmy produkt w naszym katalogu i powiązaliśmy z nim ofertę,
- “NOT_LISTED” - informowało, że nie utworzyliśmy nowej propozycji produktu i nie powiązaliśmy oferty z żadnym produktem z naszego katalogu.
Oferta połączona z produktem w statusie “PROPOSED” mogła zostać aktywowana, jeśli jednak produkt nie spełniał naszych wymagań, usuwaliśmy go i tym samym odłączaliśmy od oferty.
Jakie zmiany wprowadziliśmy?
Informację o statusie produktu dodaliśmy w odpowiedzi:
- GET /sale/products - wyszukaj produkt,
- GET /sale/product/{id} - pobierz dane produktu,
- POST /sale/product-proposals - utwórz propozycję produktu.
w polu “publication.status”.
Jednocześnie zmieniliśmy logikę, kiedy zwracamy określony status:
- “PROPOSED” - zwracamy dla nowych propozycji produktów i produktów z katalogu, które nie zostały przez nas sprawdzone;
- “LISTED” - zwracamy dla produktów z katalogu, które zostały przez nas sprawdzone, np. zweryfikowaliśmy, że podany numer GTIN znajduje się w oficjalnej bazie GS1 .
Bez zmian pozostaje znaczenie statusu “NOT_LISTED”.
Produkt może posiadać status “PROPOSED” przez maksymalnie dwie godziny. W tym czasie:
- nadamy mu status “LISTED”, jeśli nie wykryliśmy błędów podczas sprawdzania danych produktu,
- usuniemy go, jeśli nie przejdzie naszych testów.
Dlaczego wprowadzamy zmianę?
Dzięki temu zmniejszymy liczbę produktów o niskiej jakości na platformie. Sprzedający, świadomie wybierając produkt z naszego katalogu, który znajduje się w statusie “LISTED”, znacznie zmniejszy prawdopodobieństwo niepożądanych akcji ze strony Allegro, np. możliwość usunięcia takiego produktu i odłączenia od oferty.