Allegro REST API

gdzie?

Polska | polski | PLN
  • Pierwsze kroki
  • Informacje podstawowe
  • Główne procesy
  • Uwierzytelnianie i autoryzacja
  • Wzorzec Command
  • Glosariusz
  • Lista metod
  • Wystawianie oferty produktu
  • Serwisy zagraniczne Allegro
  • Zarządzanie ofertami
  • Oferty wielowariantowe
  • Pasuje do
  • Zarządzanie zgłoszeniami ofert do kampanii
  • Rabaty i promocje
  • Zamówienia
  • Wysyłam z Allegro
  • One Fulfillment by Allegro
  • Dyskusje i reklamacje
  • Konto i dane użytkownika
  • Centrum wiadomości
  • Sprawdzanie opłat
  • Wystawianie ogłoszeń
  • Publiczne oferty
FAQ
  • Aktualności
  • Changelog
Dokumentacja
Regulamin
Kontakt
  • Moje aplikacje
  • Moje aplikacje (sandbox)
  • Newsletter
  • API Status
  1. Allegro REST API
  2. Aktualności
  3. Zmiany w warunkach zwrotów

06 lipca 2021

Zmiany w warunkach zwrotów

W październiku 2021 zmienimy proces zwrotów przedmiotów na Allegro oraz formularz warunków zwrotu. 20 lipca 2021 wprowadzimy zmiany w API Allegro, aby każdy miał czas na dostosowanie swojej aplikacji.

Na jakie zasoby mają wpływ te zmiany?

  • POST /after-sales-service-conditions/return-policies - dodaj warunki zwrotów,
  • GET /after-sales-service-conditions/return-policies/{returnPolicyId} - pobierz szczegółowe dane warunków zwrotów,
  • PUT /after-sales-service-conditions/return-policies/{returnPolicyId} - edytuj warunki zwrotów.

Co zmienimy od 20 lipca 2021?

Na tym etapie, do aktualnej struktury:

  1. Dodamy walidację adresu. Dla "countryCode": "PL":
    • miasto - same polskie litery (bez kodów pocztowych i znaków specjalnych),
    • kod pocztowy - walidacja poprawności wg wzorca (dd[-]ddd),
    • ulica - bez specjalnych znaków zgodna z regułami walidacji przewoźników.
```

             "address": {
                 "name": "Allegro.pl Sp. z o.o.",
                 "street": "Grunwaldzka 182",
                 "postCode": "60-166",
                 "city": "Poznań",
                 "countryCode": "PL"
              },

```
  1. Dodamy strukturę "contact" z informacjami kontaktowymi - numer telefonu i adres email.

            "contact": {
                "phoneNumber": "123 123 123",
                "email": "useridentifier@domain.com"
              },
  1. Dodamy nową strukturę "options", która zawierać będzie wybrane opcje:
    • "cashOnDeliveryNotAllowed" - "Nie przyjmuję zwrotów nadanych za pobraniem",
    • "freeAccessoriesReturnRequired" - "Otrzymałeś gratis? - w przypadku zwrotu towaru odeślij go również do nas",
    • "refundLoweredByReceivedDiscount" - "Otrzymałeś rabat na kolejną sztukę? - w przypadku zwrotu towaru pomniejszymy zwrot wpłaty o wartość udzielonego rabatu",
    • "refundOfCheapestItemInCombinedDiscount" - "Podczas zakupu zestawu otrzymałeś rabat na kolejny produkt? - w przypadku zwrotu jednego produktu z zestawu, otrzymasz zwrot pieniędzy za tańszy produkt",
    • "businessReturnAllowed" - "Przyjmuję zwroty od firm (nie dotyczy jednoosobowych działalności gospodarczych)",
    • "collectBySellerOnly" - "Osobiście odbieram zwrot od kupującego".

            "options": {
                "cashOnDeliveryNotAllowed": true,
                "freeAccessoriesReturnRequired": true,
                "refundLoweredByReceivedDiscount": true,
                "refundOfCheapestItemInCombinedDiscount": false,
                "businessReturnAllowed": false,
                "collectBySellerOnly": false
              }
  1. Dla wartości "range": "RESTRICTED":
    • w polu restrictionCause.name dodamy jedną wartość "VALUE_DEPENDENT_ON_FINANCIAL_MARKET" - "Usługę lub przedmiot, których ceny zależą od wahań na rynku finansowym, nad którymi sprzedający nie ma kontroli, a które mogą wystąpić przed upływem terminu na odstąpienie od umowy. Np.: produkty inwestycyjne: sztabki złota, monety kolekcjonerskie, srebro, platyna."
    • zmienimy opisy dla istniejących wartości w polu restrictionCause.description:
      • "SHORT_SHELF_LIFE" - "Produkt z krótkim terminem przydatności do spożycia lub taki, który szybko się psuje. Np.: twaróg, świeże warzywa, rośliny doniczkowe."
      • "SEALED_MEDIA" - "Nagranie dźwiękowe, wizualne, program komputerowy w zapieczętowanym opakowaniu. Np.: kiedy kupujący zdejmie folię ochronną z fabrycznie nowej gry, lub płyty z muzyką czy filmem."
      • "PRESS" - "Dziennik, periodyk lub czasopismo – z wyjątkiem umów o prenumeratę."
      • "CUSTOM_ITEM" - "Rzecz wyprodukowaną na indywidualne zamówienie kupującego, według jego wytycznych.Np.: koszulka z zaprojektowanym przez kupującego nadrukiem."
      • "SEALED_ITEM_NO_RETURN_DUE_HEALTH_OR_HYGIENE" - "Rzecz, której po otwarciu nie możesz zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub higienę – na przykład: bielizna osobista, test ciążowy, końcówki do szczoteczki elektrycznej, soczewki kontaktowe, maseczki."
      • "NOT_RECORDED_DIGITAL_CONTENT" - "Treść cyfrową, nie zapisaną na nośniku materialnym, z której kupujący zgodził się skorzystać. Np.: pobranie ebooka, kodu do gry."
      • "INSEPARABLY_LINKED" - "Rzecz, którą po dostarczeniu trwale połączysz z innymi rzeczami. Np.: olej samochodowy, który wlejesz do auta."
      • "MEDICINAL_PRODUCT" - "Produkt leczniczy w rozumieniu prawa farmaceutycznego. Np.: leki OTC (bez recepty), leki dla zwierząt."

            "availability": {
                "range": "RESTRICTED",
                "restrictionCause": {
                    "name": "VALUE_DEPENDENT_ON_FINANCIAL_MARKET",
                    "description": "Usługi lub przedmioty, których cena zależy od wahań na rynku finansowym, nad czym sprzedający nie ma kontroli, a które mogą wystąpić przed upływem terminu na odstąpienie od umowy. Np.: produkty inwestycyjne: sztabki złota, monety kolekcjonerskie, srebro, platyna."
              },

Przykładowy response dla GET /after-sales-service-conditions/return-policies/{returnPolicyId}:

{
  "name": "zwrot towaru",
  "availability": {
    "range": "FULL",
    "restrictionCause": null
  },
  "withdrawalPeriod": "P14D",
  "returnCost": {
    "coveredBy": "SELLER"
  },
  "attachment": {
    "id": "54702c96-4ccd-4c0e-b4c7-382a71e810b5",
    "name": "Przykładowy formularz odstąpienia.pdf",
    "url":  "https://after-sales.allegrostatic.com/after-sales-service-d2/d7be84bc-5408-42d2-8d0d-acf3ea02feba"
  },
  "address": {
    "name": "Allegro.pl sp. z o.o.",
    "street": "Grunwaldzka 182",
    "postCode": "60-166",
    "city": "Poznań",
    "countryCode": "PL"
  },
  "description": "Informacje dodatkowe",
  "contact": {
    "phoneNumber": "123 123 123",
    "email": "useridentifier@domain.com"
  },
  "options": {
    "cashOnDeliveryNotAllowed": true,
    "freeAccessoriesReturnRequired": true,
    "refundLoweredByReceivedDiscount": true,
    "refundOfCheapestItemInCombinedDiscount": false,
    "businessReturnAllowed": false,
    "collectBySellerOnly": false
  }
}

Co trzeba zrobić, aby dostosować warunki zwrotów do zmian?

Już teraz możesz sprawdzić i dostosować adresy zwrotu do podanych wytycznych. W innym wypadku, od 20 lipca 2021, podczas tworzenia lub edytowania warunków zwrotu otrzymasz błąd.

20 lipca 2021 dodamy nowe pola i wartości do dotychczasowej struktury, aby można było je dostosować do zmian. Na tym etapie nie będą one obowiązkowe.

Co zmienimy w październiku 2021?

  1. Usuniemy pole "attachment".
  2. Usuniemy pole "description" i zastąpimy opcjonalnym obiektem "contact".
  3. Przesłanie pełnej struktury "options" będzie obowiązkowe.
  4. Usuniemy 3 wartości z restrictionCause.name:
  5. "ALCOHOL",
  6. "BOOKED_SERVICE",
  7. "FULLY_IMPLEMENTED_SERVICE".
Allegro

Serwisy Grupy Allegro

  • Allegro.cz
  • Allegro.sk
  • Allegro.hu
  • Mall.hr
  • Mimovrste.com
  • Onedelivery.cz

Dostosuj ustawienia wyświetlania

ustawienia dotyczą tylko tej przeglądarki