14 października 2025
Zmieniamy termin aktualizacji zasad komunikacji od sprzedającego do kupującego
11 września zapowiedzieliśmy zmiany w zakresie komunikacji między partnerami a kupującym. Uwzględniając głosy naszych partnerów, zdecydowaliśmy, że zaktualizowane zasady komunikacji wprowadzimy do Regulaminu w marcu 2026.
Dlaczego zmieniamy termin aktualizacji zasad?
Naszym priorytetem jest, aby proces zmian był transparentny i zrozumiały. Pierwotnie planowaliśmy zmianę w dwóch krokach:
Październik 2025 - zmiana regulaminu oraz początek okresu przejściowego na dostosowanie się (informacyjnie, bez blokowania niedozwolonych powiadomień)
Q1 2026 - koniec okresu przejściowego (niedozwolone powiadomienia mogą zacząć być blokowane)
Takie podejście wywołało pytania dotyczące zasad i czasu trwania okresu przejściowego. Aby uniknąć niepotrzebnych nieporozumień, zdecydowaliśmy się ujednolicić czas wprowadzenia zmian. Dzięki temu unikniemy wątpliwości, które zasady – stare czy nowe – obowiązują w praktyce.
Jesteśmy świadomi, że potrzebujecie czasu na dostosowanie się, a nadchodzący czas zwiększonej sprzedaży związany z Black Week oraz Świętami wymaga spokoju, dlatego zmianę zapowiadamy kilka miesięcy wcześniej. Nowe zasady wprowadzimy w marcu 2026, a o dokładnej dacie poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem w osobnym komunikacie na stronie Pomocy dla sprzedających.
Jaki jest cel zmian?
Chcemy jasno podkreślić, że nie planujemy ograniczać indywidualnego kontaktu sprzedawcy z klientem. Sprzedawcy nadal będą mogli zainicjować kontakt z klientem w sytuacjach, które nie są pokryte przez funkcjonalności oferowane przez Allegro oraz swobodnie odpowiadać na pytania klientów.
Przypominamy, że naszym celem jest ograniczenie liczby automatycznych i zdublowanych komunikatów od sprzedających po zakupie, aby zwiększyć wygodę i bezpieczeństwo klientów Allegro. Dzięki temu kupujący nie będą otrzymywać nadmiaru wiadomości e-mail, a wszystkie najważniejsze informacje i dokumenty zakupu znajdą w bezpiecznej formie bezpośrednio na platformie i w aplikacji oraz w spójnych mailach dostarczanych przez Allegro. Dzięki standaryzacji doświadczeń zakupowych kupujących i umożliwieniu efektywniejszej automatyzacji kontaktów po stronie Allegro, sprzedawcy będą otrzymywali mniej powtarzających się wiadomości od klientów.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności.